Έρχονται 7000 «μικρές» παρεμβάσεις της εγνατίας οδού για την οδική ασφάλεια

1858
0
Share:

Όποιος έχει οδηγήσει στους ελληνικούς δρόμους γνωρίζει πολύ καλά ότι, εκτός από τις περιπτώσεις απρόσεκτων και ασυνείδητων οδηγών, κρύβονται και θανάσιμες παγίδες. Δρόμοι διάσπαρτοι με οδικά σήματα μισοκρυμμένα πίσω από δέντρα ή κατεστραμμένα, λακκούβες ή φθορές στο οδόστρωμα, δρόμοι χωρίς διαγράμμιση και επαρχιακές οδοί χωρίς στηθαίο ασφαλείας, διασταυρώσεις σε αυτοκινητοδρόμους χωρίς ανισόπεδους κόμβους, ασφαλτόστρωμα που ξαφνικά στενεύει. Γίνεται, όμως, οδική ασφάλεια χωρίς ασφαλείς δρόμους προφανώς, όχι.

Για πρώτη φορά, λοιπόν, στην Ελλάδα ένα σχέδιο οδικής ασφάλειας δεν περιλαμβάνει θέματα μόνο σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, την εκπαίδευση των οδηγών και τις ποινές για παραβάσεις, αλλά αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσπάθεια, που περιλαμβάνει και παρεμβάσεις στα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου.

Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, που παρουσιάστηκε την Τετάρτη σε ειδική εκδήλωση, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, δίνει, λοιπόν, έμφαση και στις υποδομές. Περιλαμβάνει, ειδικότερα, το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα, αλλά και έργα οδικής ασφάλειας στην «καρμανιόλα» Πατρών – Πύργου, ώστε μέχρι να κατασκευαστεί ο νέος δρόμος να μειωθούν όσο περισσότερο γίνεται τα τροχαία δυστυχήματα.

Για την ακρίβεια, το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια ξεκίνησε ήδη να εφαρμόζεται από το πιο άμεσο και φλέγον κομμάτι του, δηλαδή να γίνουν ασφαλείς οι δρόμοι της χώρας, όπως επισήμανε κατά την παρουσίαση ο κ. Καραμανλής.

Τα 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου της χώρας δεν επιλέχθηκαν «στα τυφλά». Για να καταρτισθεί το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, υλοποιήθηκαν 60 μελέτες και στις 13 περιφέρειες της χώρας. Μελετήθηκαν συνολικά 15.000 χιλιόμετρα εθνικών και περιφερειακών οδών. Και έτσι εντοπίστηκαν αυτές οι 7.000 επικίνδυνες θέσεις, που εκτείνονται σε 2.500 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.

«Μιλάμε για μικρές, αλλά καθοριστικές παρεμβάσεις. Μικρής κλίμακας και χαμηλού κόστους. αλλά πολύ υψηλής αποτελεσματικότητας», εξήγησε ο κ. Καραμανλής. Ανάλογα με το πρόβλημα, σε καθένα από τα 7.000 αυτά σημεία θα γίνουν διαγραμμίσεις, θα μπει καλύτερη σήμανση, θα τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας, θα γίνει διαπλάτυνση οδοστρώματος ή αποκατάσταση των φθορών του, θα μπουν ασφαλτοτάπητες, θα φτιαχτούν νησίδες πεζοδρομίων ή και θα διαμορφωθούν ισόπεδοι κόμβοι.

Για να υλοποιηθεί αυτό το πρόγραμμα, υπεγράφη δανειακή σύμβαση 450 εκατ. ευρώ ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Εγνατία Οδό Α.Ε.

Δεν είναι, όμως, η μόνη δράση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με στόχο να γίνουν ασφαλέστεροι οι ελληνικοί δρόμοι.

Εφημερίδα : Παραπολιτικά

Share:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο