6 δις η συντήρηση της Εγνατίας. Απο τα νέα διόδια τα… σπασμένα

884
0
Share:

Από την απόπειρα να επεκταθεί η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» για 20 χρόνια αντί πινακίου φακής έως την εξαετή προσπάθεια παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το συνεχές μπάχαλο με το Ελληνικό και τους τουριστικούς λιμένες (μαρίνες), η οκταετής λειτουργία του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) σημαδεύτηκε από απανωτά κρούσματα προχειρότητας.
ΑΠΟ το 2014 ανακοινώνουν απανωτές διοικήσεις (και υπουργοί) ότι ο διαγωνισμός για την πολυετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα ολοκληρωθεί «εντός του έτους» ή «τον επόμενο χρόνο». Πέρασαν πέντε χρόνια και όλα δείχνουν ότι θα χρειαστούν… άλλα πέντε για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Μάλιστα προ μηνών η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό, τον οποίο υποτίθεται ότι προετοίμαζαν επί χρόνια οι υπηρεσίες του Ταμείου. Σύντομα διαπιστώθηκε πως αποτελεί άλλο ένα μνημείο προχειρότητας, αλλά στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν το περιθώριο να κρύβονται πίσω από την πολιτική υποκρισία απανωτών κυβερνήσεων για τα διόδια στην Εγνατία Οδό.

Όταν προ μηνών κυκλοφόρησε ότι το κόστος βαριάς συντήρησης της Εγνατίας Οδού, που υποτίθεται πως θα αναλάβει ο ιδιώτης επενδυτής με πολυετή σύμβαση παραχώρησης, είναι 1 δισ. ευρώ, στο ΤΑΙΠΕΔ υποστήριζαν πως «πρόκειται για υπερβολές». Την προηγούμενη εβδομάδα κυκλοφόρησε non paper στο οποίο αναφέρεται ότι το κόστος είναι τελικά 5,5 έως 6 δισεκατομμύρια ευρώ! Πρόκειται για κόστος που αν δεν το «φορτωθεί» το Δημόσιο (δηλαδή οι φορολογούμενοι), τα διόδια στον οδικό άξονα πρέπει να εκτιναχθούν ώστε να αποζημιωθεί ο ιδιώτης επενδυτής. Για ακόμα μία φορά στο ΤΑΙΠΕΔ κρύβονται πίσω από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, στην οποία φορτώνουν όλες τις ευθύνες, αν και στο Ταμείο ελέγχουν εδώ και χρόνια το 100% της Εγνατία Οδός ΑΕ., συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιό της και γνωρίζουν από πρώτο χέρι η πραγματικά συμβαίνει με το κόστος συντήρησης.

Εκτός από την προχειρότητα με την οποία εκτιμήθηκε το κόστος, ώστε να συντηρηθεί η Εγνατία Οδός και να καλύπτει τις απαιτήσεις ασφαλείας των κοινοτικών οδηγιών, στο ΤΑΙΠΕΔ ακόμη δεν έχουν καταφέρει να συμφωνήσουν με την Κομισιόν για τη νέα τιμολογιακή πολιτική διοδίων στον οδικό άξονα. Μαζί με το υπουργείο Υποδομών έστειλαν λάθος σχέδιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία και το απέρριψε. «Φανταστείτε να μην προετοίμαζαν τον διαγωνισμό από το 2012, όπως υποστηρίζουν απανωτές διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ» λένε στην αγορά κατασκευών. Τα ίδια στελέχη θεωρούν ότι δύσκολα θα ολοκληρωθεί ο εν εξελίξει διαγωνισμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα, στον οποίο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πανίσχυροι όμιλοι από το εξωτερικό και την Ελλάδα Η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών παραμένει άγνωστη εδώ και μήνες.

Πηγή εφημερίδα «ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»

Share:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο