Μιχαηλίδης-Μυτιληνός: Είναι έτοιμη η Αλεξ/πολη να υποδεχτεί το πρότζεκτ sea2sea ; Στροφή από το λιμάνι στον σιδηρόδρομο.

1083
0
Share:

Το mega project με την κωδικοποιημένη ονομασία «Sea2Sea», συνολικού προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ, αφορά την ανάπτυξη ενός διαδρόμου πολυτροπικών μεταφορών για τη σύνδεση των λιμένων του Βορειοανατολικού Αιγαίου με τους αντίστοιχους της Μαύρης Θάλασσας και τον Δούναβη, προσφέροντας εναλλακτική διαδρομή προς τα Στενά του Βοσπόρου. Η Ελληνική κυβέρνηση σε συνέχεια της προηγούμενης, έχει επιβεβαιώσει το ενδιαφέρον της και προχώρησε σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες τόσο σε διμερές επίπεδο με τη Βουλγαρία όσο και εντός συνόρων. Και τούτο καθώς το ελληνικό κομμάτι του mega project περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την κατασκευή της ανατολικής σιδηροδρομικής Εγνατίας, καθώς και την αναβάθμιση της σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου. Στόχος είναι η σύνδεση μέσω Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Μπουργκάς και Βάρνας σιδηροδρομικά με τον Δούναβη (ποτάμιο λιμένα Ρούσε). Παράλληλα, αναδεικνύεται η προοπτική ενός νέου μεγάλου οδικού άξονα και κυρίως αυτός που θα ενώσει την Αλεξανδρούπολη με το Ντιμίτροβγκραντ. Υπενθυμίζεται ότι το project για το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, που θεωρείται βασικό για την υλοποίηση του «Sea2Sea», έχει προϋπολογισμό 815,3 εκατ. ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία διπλής σιδηροδρομικής γραμμής 178 χλμ., αναβάθμιση της υφιστάμενης μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης και αντιπλημμυρική θωράκιση της σιδηροδρομικής γραμμής και της περιοχής όδευσης, βελτίωση σύνδεσης της υφιστάμενης γραμμής µε τον βουλγαρικό σιδηρόδρομο στο Ορμένιο. Το «Sea2Sea» αντλεί  χρηματοδότηση μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, όπως το «Connecting Europe Facility» (CEF), ενώ θα εξασφαλίσει δάνεια από την ETEπ. Σε σχετική μελέτη για το «Sea2Sea», που έγινε το 2018 για λογαριασμό της ΓAIAOΣE, προβλέπει έργα συνολικού ύψους 5,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 2,5 δισ. ευρώ στο ελληνικό κομμάτι, όπως η πλήρης αναβάθμιση της γραμμής Aλεξανδρούπολη – Oρμένιο, νέα γραμμή Θεσσαλονίκη – Kαβάλα – Ξάνθη, τρία εμπορευματικά κέντρα, 15 σιδηροδρομικοί σταθμοί κ.ά.

Για να μπορέσει η πρωτεύουσα του Έβρου να υποδεχτεί αυτό το τόσο σημαντικό πρότζεκτ, οφείλει να χωροθετήσει και να προετοιμάσει τις εξής νέες υποδομές: Μεταφορά του υφιστάμενου σιδηροδρομικού σταθμού και δημιουργία νέου σύγχρονου terminal με προτεινόμενη θέση την περιοχή ανατολικά του Γαλλικού σταθμού. Ο νέος επιβατικός σταθμός θα πρέπει είναι σχεδιασμένος στα ευρωπαϊκά πρότυπα λαμβάνοντας υπόψιν τις σύγχρονες υποδομές της ηλεκτροκίνησης , να συγκεντρώνει τα αναγκαία οδικά μεταφορικά μέσα, φιλοξενώντας παράλληλα ένα πλήθος από εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και αναψυχής. Με την κατάργηση του υφιστάμενου σταθμού θα δοθεί η δυνατότητα για διαπλάτυνση τμήματος της οδού Καραολή και Δημητρίου ή και την δημιουργία ενός μεγάλου πεζοδρόμου, ανοίγοντας παράλληλα το μέτωπο προς την θάλασσα. Παράλληλα με όλα αυτά, για να υλοποιηθούν και οι προσπάθειες ετών της ομάδας των «ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ», οφείλουμε ως Δήμος Αλεξανδρούπολης να προχωρήσουμε σε Μνημόνιο συνεργασίας με τον Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλου του ΟΣΕ Α.Ε. καθώς και του Διευθύνοντα Σύμβουλου της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και με σκοπό του μνημονίου την διερεύνηση της δυνατότητας παραχώρησης της χρήσης του κτιρίου του Γαλλικού σταθμού στον Δήμο και της περαιτέρω αξιοποίησης του. Επί πλέον θα πρέπει να εξετασθεί και η δυνατότητα δημιουργίας Δημοτικού Πάρκου σιδηροδρομικού υλικού καθώς και ενός υπερτοπικής σημασίας “Κέντρου Καινοτομίας & Πολιτισμού – Μουσείο Τεχνολογίας ΟΣΕ”. Τέλος να διερευνηθεί ο επανασχεδιασμός της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής η οποία διέρχεται από τον πολεοδομικό ιστό και διχοτομεί την πόλη, λαμβάνοντας υπόψιν τις νέες υποδομές που απαιτούνται από την ηλεκτροκίνηση. Οι συνθήκες πλέον είναι ώριμες με αφορμή το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) και με κύριο θέμα την μεταφορά του επιβατικού σταθμού στην γενικότερη ατζέντα, θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα συζητήσεις με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, κ. Κώστα Καραμανλή.

Για την Αλεξανδρούπολη του μέλλοντος, η κινητικότητα ως εφαρμογή αλλά και ως παρεπόμενο της ελεύθερης διακίνησης ατόμων, αγαθών, κεφαλαίων κ.ο.κ., θα πρέπει να αποτελεί σταθερά στρατηγική επιδίωξη και βασική πολιτική επιλογή της αυτοδιοίκησης.

Η διεθνής εμπειρία δεν αποτελεί πανάκεια, είναι όμως οπωσδήποτε μια σαφής ένδειξη για το ποιες κατευθύνσεις έχουν ακολουθηθεί ως τώρα, ποια ήταν τα κόστη και τα οφέλη που παρήγαγαν και συνεπώς ποιες κατευθύνσεις είναι δυνατόν και πιθανόν να μας οδηγήσουν σε μια λύση του δικού μας ζητήματος.

1. Παύλος Α. Μιχαηλίδης

Αρχιτέκτονας μηχανικός Α.Π.Θ.

Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος

2. Ευάγγελος Μυτιληνός

Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ»

Share:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο