Οι επενδυτές σε θέση μάχης για το λιμάνι

Share:

Του Λάμπρου Καραγεωργίου

Σκληρό μπρα ντε φερ από τους τέσσερις διεκδικητές του 67% ενός απολύτως ασφαλούς εμπορικού ορμητηρίου.

Ενα σκληρό επενδυτικό πόκερ που δεν αποκλείει και χτυπήματα – έκπληξη είναι σε εξέλιξη μεταξύ αμερικανικών, ελληνικών, ελληνορωσικών, γαλλικών και ιτα-λοελβετικών κεφαλαίων με έπαθλο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο αποκτά έναν νέο, αναβαθμισμένο γεωστρατηγικό ρόλο στο ευρύτερο λιμενικό σύστημα της Ανατολικής Μεσογείου και Μαύρης Θάλασσας, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Ημερομηνία – ορόσημο θεωρείται η 5η Μαΐου, ημέρα που έχουν κληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) οι τέσσερις διεκδικητές του ακριτικού λιμανιού που είχαν περάσει με επιτυχία την πρώτη φάση του διαγωνισμού.

Ενας διαγωνισμός που αποκτά τώρα νέο, αυξημένο ενδιαφέρον καθώς οι πολεμικές συγκρούσεις στη Μαύρη Θάλασσα μεταβάλλουν το τοπίο και φωτίζουν την πολλαπλασιαστική αξία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης ως ενός απολύτως ασφαλούς και σίγουρου εμπορικού ορμητηρίου, εναλλακτικού των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας για τη βαλκανική ενδοχώρα. Το ενδιαφέρον εντείνουν οι φήμες που κυκλοφορούν στα δημοσιογραφικά πηγαδάκια που θέλουν στην ευρύτερη περιοχή να δημιουργείται και κάποια υποστηρικτική μονάδα αμυντικού εξοπλισμού.

Δεν είναι τυχαίο ότι και οι Βούλγαροι δηλώνουν τώρα ότι θέλουν να γίνουν μέτοχοι στον νέο ΟΛΑ προκειμένου να έχουν διέξοδο στη θάλασσα, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συμφωνίας με τη χώρα μας και στον ενεργειακό τομέα που περιλαμβάνει μέχρι και τη συμφωνία για νέο πυρηνικό εργοστάσιο στη γειτονική χώρα.

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ. Ο πόλεμος άλλαξε τις προτεραιότητες και μεγέθυνε περαιτέρω τη σπουδαιότητα του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, μια σπουδαιότητα που έχουν ήδη αναγνωρίσει πρώτοι οι Αμερικανοί, οι οποίοι εδώ και μερικά χρόνια το έχουν καταστήσει πύλη εισόδου των στρατευμάτων τους στα Βαλκάνια. Στο πλαίσιο αυτών νέων προτεραιοτήτων δεν αποκλείονται και χτυπήματα – έκπληξη για το 67% του ΟΛΑ από παίκτες που εμφανίζονται λόγω των γενικότερων εξελίξεων να μπαίνουν στη γωνία.

Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για το 67% του ΟΛΑ είχαν προκρι-θεί τέσσερα σχήματα και συγκεκριμένα η Quintana Infrastructure & Development, η Κοινοπραξία International Port Invstments Alexandroupolis (Black Summit Financial Group, Eurosports, EFA Group, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.

ΟΙ ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ. Υπενθυμίζεται ότι η Quintana Infrastructure & Development είναι μια αμερικανική εταιρεία με έδρα το Τέξας που επικεντρώνεται στους τομείς των ενεργειακών υποδομών, συμπεριλαμβανομένων θαλάσσιων λιμένων και τερματικών.

Επίσης η Κοινοπραξία International Port Invstments Alexandroupolis αποτελείται από τον πολύ γνωστό ενεργειακό και κατασκευαστικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Black Summit Financial Group, αμερικανική επενδυτική και συμβουλευτική εταιρεία, την Eurosports που με έδρα το Βέλγιο ελέγχει 26 τερματικούς λιμενικών σταθμούς διεθνώς και την ΕFΑ GROUΡ με έδρα την Ελλάδα που κατασκευάζει προϊόντα και συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Η Κοινοπραξία Cameron SA-Goldair Cargo AE-Bollore Africa Logistics αποτελείται από την Cameron (Ομιλος Κοπελούζου) που συμμετέχει και στο πρόγραμμα του FSRU στην Αλεξανδρούπολη, την Bollore Africa Logistics για την οποία έκανε πρόταση αγοράς στον μητρικό / γαλλικό όμιλο της Bollore η Ιταλοελβετική ΜSC, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή / εταιρεία του κόσμου, και την Goldair από τους μεγαλύτερους ελληνικούς ομίλους στους τομείς του τουρισμού και των μεταφορών.

ΔΕΥΤΕΡΟ FSRU . Ο νέος αναβαθμισμένος ρόλος του λιμανιού ως κέντρου υποστήριξης των ενεργειακών project στην περιοχή σηματοδοτήθηκε ήδη από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη όταν εξήγγειλε και δεύτερο σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.

Πάντως ο ΟΛΑ καταγράφει ήδη αναπττυξιακή πορεία, καθώς, όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ Κώστας Χατζηκωνσταντίνου στα «ΝΕΑ», το 2021 «έγραψε» αυξημένα έσοδα ύψους 1,7 εκατ. ευρώ και κέρδη περί τα 600.000 ευρώ, όταν το 2020 είχε έσοδα μόλις 0,6 εκατ. ευρώ και κέρδη περί τα 65.000 ευρώ.

Πηγή: Τα Νέα-Ναυτιλία

Share:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο