Δημοσχάκης: Ερώτηση για διεξαγωγή μεταπτυχιακών προγραμμάτων μέσω τηλεκπαίδευσης

1124
0
Share:

Σε κατάθεση κοινοβουλευτικής αναφοράς προς το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προέβη σήμερα (21/9) ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της Αστυνομίας, Αναστάσιος Δημοσχάκης, διαβιβάζοντας με θετική εισήγηση την προσωπική επιστολή γονέα δυο εργαζομένων νέων

Σε αυτή, επισημαίνεται ότι η διεξαγωγή μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα Ελληνικά Πανεπιστήμια μέσω τηλεκπαίδευσης θα διευκολύνει τους συμμετέχοντες σε αυτά νέους, οι οποίοι δυστυχώς λόγω ανελαστικής απασχόλησης αδυνατούν να παρακολουθούν τα μαθήματα με φυσική παρουσία!! 

Ακολουθεί αναλυτικά η Κοινοβουλευτική Αναφορά : 

Αλεξ/πολη, 21/09/2021

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ

ΠΡΟΣ : ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΈΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΘΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ  ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ!!

Ο Βουλευτής Έβρου, Αναστάσιος Δημοσχάκης καταθέτει στο Προεδρείο της Βουλής την επιστολή του Κώστα Βασιλειάδη, ο οποίος αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα που επιφέρει η χρήση ψηφιακών εργαλείων από τα Πανεπιστήμια για την διεξαγωγή μεταπτυχιακών προγραμμάτων, κατ’ αντιστοιχία με αυτά του εξωτερικού.

Απώτερος σκοπός, όπως αναφέρεται, είναι η διευκόλυνση των φοιτητών που συμμετέχουν στα μεταπτυχιακά προγράμματα αλλά παραλλήλως εργάζονται, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να παρακολουθούν τα μαθήματα με φυσική παρουσία, τα οποία διεξάγονται κατά κύριο λόγο απογευματινές ώρες δια ζώσης.

Λαμβάνοντας υπόψη, ότι η τηλεκπαίδευση εφαρμόστηκε με επιτυχία την προηγούμενη χρονιά σε εκπαιδευτικές μονάδες, λόγω της υγειονομικής κρίσης, προτείνεται η προσεκτική εξέταση του εν λόγω αιτήματος.

Ακολουθεί αναλυτικά η επιστολή :

Προωθώ πρόταση για ανάλογη εκμετάλλευση από το Υπουργείο Παιδείας.

Στο ΕΚΠΑ, όπως και σε άλλα Πανεπιστήμια, ξεκινούν Μεταπτυχιακά τμήματα σπουδών, (πχ Βιοπληροφορικής στο Τμήμα Βιολογίας), που ως επι το πλείστον λειτουργούν απογευματινές ώρες δια ζώσης.

Το ωράριο αυτό δημιουργεί ανυπέρβλητες δυσκολίες σε fulltime εργαζομένους μεταπτυχιακούς φοιτητές με μεταβλητό ωράριο εργασίας (πχ 15 ημέρες πρωί, 15 ημέρες απόγευμα-βράδυ ή διαφορετικά).

Αποτέλεσμα να αποθαρρύνεται μεγάλος αριθμός εξ αυτών, να εμποδίζεται οποιαδήποτε προσπάθεια περαιτέρω επιμόρφωσής τους και προώθησης της καριέρας τους και να στρέφονται σε αναζήτηση ξένων on line μεταπτυχιακών.

Στη διάρκεια της πανδημίας η τηλεκπαίδευση λειτούργησε με εξαιρετική επιτυχία. Με την ίδια επιτυχία είναι δυνατόν να λειτουργήσει σε πολλά μεταπτυχιακά τμήματα (όπου το είδος και το περιεχόμενο των μαθημάτων δεν απαιτεί φυσική παρουσία λόγω εργαστήριου ή κλινικής),  τουλάχιστον για όσους φοιτητές αποδεδειγμένα εργάζονται, μέσω της εγγραφής κάθε παράδοσης μαθήματος και ανάρτησής της στην ιστοσελίδα της Σχολής με χρήση κωδικών ασφαλείας από τον ενδιαφερόμενο.
Τα οφέλη που θα προκύψουν είναι τεράστια:

Α. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ σύνδεση της αγοράς εργασίας και των ωραρίων  της με το Πανεπιστήμιο

Β. Ευελιξία στη μετάδοση και μεταφορά της γνώσης.    

Γ. Κίνητρα για αποδοτική και επιτυχή φοίτηση και αποφοίτηση των φοιτητών που εργάζονται και ενδιαφέρονται πραγματικά για τη γνώση.

Δ. Αύξηση των εσόδων των σχολών από τα δίδακτρα.

Ε. Εξομοίωση με βέλτιστες πρακτικές που παρέχουν ήδη, ξένα Πανεπιστήμια.

ΣΤ. Αποφυγή επιλογής on line μεταπτυχιακών ξένων πανεπιστημίων που προσφέρονται αφειδώς, προς όφελος των δικών μας.

Ζ. Συμβολή στη διατήρηση των νέων μας, επιμορφωμένων στον τόπο μας.

Η. Ενίσχυση της οικονομίας μας.

Είναι δυνατόν φοιτητές ευρισκόμενοι στην Ελλάδα, να παρουσιάζουν on line την πτυχιακή τους εργασία σε βρετανικό πανεπιστήμιο, να παρακολουθούν από την Ελλάδα μεταπτυχιακά σε Πανεπιστήμια της Αμερικής και εμείς να επιμένουμε ακόμη σε φυσική παρουσία;

Είναι δυνατόν η γνώση να παρέχεται με φυσική παρουσία σε κλειστό ωράριο, αντί να είναι διαθέσιμη 24 ώρες/24ωρο;

Το Πανεπιστήμιο πρέπει, όχι μόνον να ανοίξει στην κοινωνία, αλλά να αφουγκραστεί τις ανάγκες της, να προσαρμοστεί στα δεδομένα της, να διασπείρει τη γνώση και όχι να την κρατά για τον εαυτό του.

Δικαιολογίες όπως, «Προσωπικά Δεδομένα», «τεχνικά προβλήματα», «δεν γίνεται», «πνευματική ιδιοκτησία», κλπ, δεν αφορούν τα ξένα Πανεπιστήμια; Μόνο τα ελληνικά.

Πως θα έρθει η ανάπτυξη αν δεν προσαρμοστούμε στην ταχύτητα της εποχής μας;

Ευχαριστώ πολύ

Κώστας Βασιλειάδης

Share:

Σχόλια

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο