Στην τελική ευθεία το project αξιοποίησης των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Share:

Το φιλόδοξο project της αξιοποίησης των περιφερειακών λιμανιών της χώρας παίρνει μπροστά, με το ΤΑΙΠΕΔ να προκηρύσσει σύντομα τους πρώτους διαγωνισμούς προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος. Πιο συγκεκριμένα, αφορά τις μετοχοποιήσεις κατά 67% των Οργανισμών λιμένων Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας και την υποπαραχώρηση του λιμένος Καβάλας. Οι επενδύσεις που εκτιμάται ότι θα φέρουν οι συγκεκριμένες αποκρατικοποιήσεις κυμαίνονται μεταξύ 20 εκατ. και 40 εκατ. ευρώ, ενώ πληροφορίες κάνουν λόγο για μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες, αλλά και από ελληνικούς κατασκευαστικούς και ενεργειακούς ομίλους. Την αναγγελία της εκκίνησης των διαγωνιστικών διαδικασιών έκανε κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αρης Ξενόφος. Το τελευταίο λιμάνι, όπως και αυτό του Ηρακλείου, είναι το δεύτερο πακέτο των ιδιωτικοποιήσεων που θα ακολουθήσει το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Η αναβάθμιση της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας, σε συνδυασμό με την Εγνατία Οδό, τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου ΤΑΡ και τα δρομολογούμενα offshore έργα του πλωτού σταθμού αποθήκευσης φυσικού αερίου FSRU στην πρώτη περιοχή και της παραχώρησης της χρήσης και εκμετάλλευσης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) ανοικτά της Νότιας Καβάλας δημιουργούν έναν ισχυρό γεωστρατηγικό βορειοανατολικό άξονα στη χώρα. Η Βόρεια Ελλάδα αποκτά όλα τα στοιχεία ενός διαμετακομιστικού κόμβου εμπορίου και ενέργειας ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση.

ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ

Έντονο ενδιαφέρον, ιδίως για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, έχει δείξει ο αμερικανικός παράγοντας, με τον πρέσβη των ΗΠΑ, Τζέφρι Πάιατ, να αναγγέλλει ουσιαστικά και τη συμμετοχή του κυβερνητικού οργανισμού αναπτυξιακής χρηματοδότησης (DFC) με αμερικανικά επενδυτικά σχήματα στη διεκδίκηση της συγκεκριμένης υποδομής.

Η Ουάσινγκτον θέλει να αναδείξει γεωστραιηγικά τον Εβρο, καθώς χρησιμοποιεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για τη συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ, ενώ στηρίζει τα ενεργειακά έργα του Ρ5Κυ, του ολοκληρωμένου αγωγού ΤΑΡ και του υπό κατασκευή αγωγού IGB. στο πλαίσιο της πολιτικής διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών.

Για τον διαγωνισμό της Αλεξανδρούπολης εκκρεμεί νομοθετική ρύθμιση, ώστε η διαχείριση εκτάσεων της ΓΑΙΟΣΕ, που βρίσκονται στο λιμάνι αυτό, να μεταφερθεί στον νέο επενδυτή.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει ετήσια έσοδα της τάξης των 700.000 ευρώ και η αξιοποίησή του, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, μπορεί να τα εκτινάξει ακόμα και στα 15 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Στην Καβάλα, η υποπαραχώρηση αφορά τον εμπορευματικό λιμένα «Φίλιππος Β’», στη Νέα Καρβάλη. Βρίσκεται 8 χλμ. ανατολικά της Καβάλας και οι υποδομές του μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα δύο πλοία μήκους 190 μ. και ένα πλοίο Ro-Ro. Μετά την ολοκλήρωση ίων έργων επέκτασής του, τον Μάρτιο του 2019, μια επένδυση που προϋπολογίστηκε στα 16 εκατ. ευρώ, το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τ.μ.

Ο πρόσφατος διαγωνισμός για την παραχώρηση της χρήσης κι εκμετάλλευσης του εξαντληθέντος κοιτάσματος της Ν. Καβάλας, ώστε να μετατραπεί σε αποθηκευτικό χώρο, δίνει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης στην περιοχή.

Πηγή εφημερίδα “ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ”

Share:

Σχόλια

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο