«Παράθυρο» για επιτάχυνση του IGB

Share:

Η πρόωρη υποβολή του Κώδικα Δικτύου κατά τουλάχιστον τέσσερις μήνες γεννά ελπίδες για έναρξη λειτουργίας του αγωγού ακόμα και τους πρώτους μήνες του 2020. Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η διαδικασία για την επιλογή του αναδόχου κατασκευής.

Ακομά και τέσσερις μήνες Μ νωρίτερα μπορεί να τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου ι^βι Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) που θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στην πόλη Στάρα Ζαγόρα. Η εταιρεία του έργου υπέβαλε ήδη στις ρυθμιστικές Αρχές της Ελλάδας και της Βουλγαρίας τον Κώδικα Δικτύου του IGB, τέσσερις μήνες πριν από τον αρχικό σχεδίασμά, γεγονός που αφήνει ελπίδες και για περαιτέρω επιτάχυνση του έργου.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της κοινοπραξίας ICGB, Τεοντόρα Γκεοργκίεβα, πριν από λίγες μέρες παρουσίασε την πρόοδο του έργου και ανακοίνωσε πως ολοκληρώθηκε με επιτυχία το επόμενο βήμα της διαδικασίας πιστοποίησης ως ανεξάρτητου διαχειριστή συστήματος μεταφοράς. Οπως τόνισε, παραπάνω από τέσσερις μήνες πριν από την προθεσμία, που έληγε στα τέλη Ιουνίου, η εταιρεία υπέβαλε στις ρυθμιστικές Αρχές της Ελλάδας και της Βουλγαρίας τον Κώδικα Δικτύου του IGB.

Ο Κώδικας Δικτύου του έργου αποτελεί σημαντικό στοιχείο του, αφού σε αυτόν περιλαμβάνονται όλοι οι κανόνες και οι διαδικασίες λειτουργίας του συστήματος μεταφοράς αερίου του IGB και λεπτομέρειες σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του διαχειριστή συστήματος μεταφοράς και των φορτωτών.

Επίσης αναφέρονται οι λεπτομερείς διαδικασίες λειτουργίας του αγωγού, συμπεριλαμβανομένου του ορισμού της χωρητικότητας αερίου στα σημεία εισόδου και εξόδου του IGB για ροή προς τα εμπρός και προς τα πίσω, καθώς και όλες οι διαδικασίες που αφορούν τους εμπόρους αερίου και τους χρήστες του αγωγού. Η προθεσμία υποβολής του Κώδικα Δικτύου έληγε την ιη Ιουλίου 2019, to αργότερο δώδεκα μήνες πριν από την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της γραμμής διασύνδεσης φυσικού αερίου. Η πρόωρη υποβολή του Κώδικα κατά τουλάχιστον τέσσερις μήνες γεννά ελπίδες για ακόμα mo σύντομη έναρξη λειτουργίας του αγωγού, ακόμα και στους πρώτους μήνες του 2020!

ΒΗΜΑ ΤΑΧΥ

Δεν είναι όμως το μόνο στοιχείο που δείχνει πως Ελλάδα και Βουλγαρία τρέχουν να ολοκληρώσουν το έργο. Πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης υπέγραψε την απόφαση με την οποία χορηγείται η άδεια εγκατάστασης του διασυνδετήριου αγωγού IGB στο ελληνικό τμήμα.

Από την πλευρά της Βουλγαρίας η αντίστοιχη άδεια είχε εκδοθεί στα τέλη του 2017, ενώ πριν από ένα δίμηνο οι Βρυξέλλες είχαν δώσει την έγκρισή τους για να προχωρήσουν τα έργα, γνωμοδοτώντας ότι δεν παραβιάζονται οι ευρωπαϊκοί κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.

Επίσης, μέσα στον Μάρτιο αναμένεται να ανακοινωθεί ο owner’s engineer για τον αγωγό, σύμφωνα με την κ. Γκεοργκίεβα, αφού όλες οι βασικές γραφειοκρατικές διαδικασίες προχωρούν κανονικά και σε περίπου έναν μήνα η κοινοπραξία θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού.

Η προθεσμία υποβολής προσφορών στο στάδιο αυτό του διαγωνισμού είναι 35 ημέρες μετά την παραλαβή της πρόσκλησης, πράγμα που σημαίνει ότι όλοι οι συμμετέχοντες αναμένεται να υποβάλουν τις προτάσεις τους μέχρι την τρίτη εβδομάδα του Μαρτίου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της προσφοράς, η κοινοπραξία σκοπεύει να ολοκληρώσει την τεχνική αξιολόγηση σε έναν μήνα μετά την παραλαβή των προσφορών και σχεδιάζει να ανακοινώσει τον ανάδοχο μέχρι τα τέλη Απριλίου.

0 IGB είναι αγωγός φυσικού αερίου, ο οποίος θα επιτρέψει στη Βουλγαρία να παραλάβει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του TAP, ειδικότερα δε το αέριο που παράγεται από το κοίτασμα Shah Deniz 2.

Το συνολικό κόστος του αγωγού αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ. Τον περασμένο Δεκέμβριο υπεγράφη μεταξύ της εταιρείας του έργου ICGB AD και της Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Καινοτομία και Ανταγωνιστικότητα» 2014-2020, συμβόλαιο για την άμεση επιχορήγηση για το έργο ύψους 39 εκατ. ευρώ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Το έργο του Ελληνοβουλγαρικού Διασυνδετήριου Αγωγού αποτελείται από έναν αγωγό μήκους περίπου 182 χλμ., έκτων οποίων 31 χλμ. βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας, καθώς και τις αναγκαίες υποστηρικτικές εγκαταστάσεις. Με σημείο εκκίνησης την Κομοτηνή ο αγωγός θα καταλήγει στη Στάρα Ζα-γόρα, συνδέοντας τα δίκτυα Φυσικού Αερίου Ελλάδος και Βουλγαρίας, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα της αντίστροφης ροής.

Προβλέπεται η μεταφορά ποσοτήτων φυσικού αερίου της τάξης των 3 δισ. κυβ. μέτρων φυσικού αερίου ετησίους, με δυνατότητα αύξησής τους στα 5 δισ. κυβ. μέτρα ετησίους με την κατασκευή Σταθμού Συμπίεσης. Τη μελέτη, την κατασκευή και τη λειτουργία του έργου έχει αναλάβει η εταιρεία ICGB AD, που έχει την έδρα της στη Βουλγαρία και ιδρύθηκε σης 5 Ιανουαρίου 20ΐ ι. Οι μέτοχοι της ICGB AD είναι η βουλγαρική κρατική εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και η ελληνική εταιρεία ΥΑΦΑ Π0ΣΕ1-ΔΩΝ (50%), στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON.

Πηγή εφημερίδα «ΗΜΕΡΗΣΙΑ»

Share:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο