Mπουρλέσκ και μπανάλ

1740
0
Share:

Μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση πραγματοποίησε το Σάββατο στην Αλεξανδρούπολη η “Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης”  στην οποία παρουσίασε την ετήσια έκθεση της με τον (βαρύγδουπο) τίτλο “ Οικονομικό περιβάλλον της Θράκης 2018” . Η εκδήλωση είχε ως κεντρικό σημείο αναφοράς το τουριστικό κύκλωμα της Θράκης και τις μεταβολές-επιπτώσεις του, την ανάλυση του οποίου έκαναν διεισδυτικά και αναλυτικά οι τρεις ομιλητές (Ε. Λαμπάκης – Κ. Χατζημιχαήλ- Κ. Χατζηκωνσταντίνου).

Στο διάλογο που ακολούθησε έγιναν ερωτήσεις, παρεμβάσεις και τοποθετήσεις, οι περισσότερες από τις οποίες ήταν ατυχείς, άστοχες έως ανόητες. Ας επισημάνουμε για την ιστορία μερικές :

* σοφολογιότατος αντιπεριφερειάρχης Έβρου  Δ. Πέτροβιτς , στις επισημάνσεις του κ. Χατζηκωνσταντίνου   ότι ο εκάστοτε αντιπεριφερειάρχης τουρισμού ευνοεί  διαχρονικά την Καβάλα και τη Θάσο , επειδή ίσως πολιτεύεται εκεί, απάντησε με την τρομερή σκέψη (ίσως του Μάο) “ γι’ αυτό την επόμενη περίοδο να διεκδικήσουμε να είναι από τον Έβρο”. Για να ασκήσει πολιτική υπέρ του Έβρου εις βάρος των άλλων Νομών. Δεν του περνάει του καημένου απ’ το μυαλό η σκέψη ότι ένας λειτουργός της περιφέρειας πρέπει ν΄ασκεί πολιτική ισονομίας και ισοπολιτείας, να είναι δίκαιος, να ενισχύει την περιφερειακή συνοχή και σύγκλιση. Ίσως ονειρεύεται τον εαυτό του σ΄αυτή τη θέση, αν νικήσει στις εκλογές ο Μέτιος. (Ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται). Στην καταγγελία ότι η περιφέρεια σπαταλάει για την τουριστική προβολή πάνω από 1 εκατομμύριο  ευρώ, εποίησεν την νήσσαν.

* υποψήφιος δήμαρχος Αλεξανδρούπολης πρότεινε να ζητήσουμε (ποιοι άραγε;) συγγνώμη από τον ιδιοκτήτη της Aegean Θ. Βασιλάκη γιατί τον

“ πλήγωσε” η κοινή επιστολή  Λαμπάκη- Τοψίδη (την οποία χαρακτήρισε λάθος)  με την οποία εγκαλούσαν την αεροπορική εταιρεία για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης (φόβουςπου έχει ακόμη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ) με αποτέλεσμα το εισιτήριο Αλεξανδρούπολη- Αθήνα να είναι απλησίαστο και υπερβολικό.

* άλλος υποψήφιος δήμαρχος  Αλεξανδρούπολης  πρότεινε να διοργανώνονται (από ποιόν;) εβδομαδιαίες εκδηλώσεις για να έρχονται τουρίστες. Δεν του περνάει από το νου να ερευνήσει ποιές είναι οι προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα  των τουριστών στην περιοχή για να κάνει εύστοχες προτάσεις. Καμία έρευνα δεν καταγράφει ότι οι τουρίστες στην Αλεξανδρούπολη, τον Έβρο, τη Θράκη  έρχονται για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις , τα μουσεία, τους αρχαιολογικούς χώρους . Για άλλους λόγους έρχονται , αλλά ο δυστυχής δεν το γνωρίζει.

* ο βουλευτής Έβρου της Ν.Δ. Α. Δημοσχάκης έβγαλε χαρτάκι και διάβασε τις προεκλογικές “ δεσμεύσεις” του κ. Μητσοτάκη για την τουριστική ανάπτυξη της Θράκης.  Η αγωνία του θα είναι υποπτευόμαστε αν το έμαθε ο Πρόεδρος του. Γιατί οι παρόντες στην εκδήλωση μειδίασαν συγκαταβατικά.

* μία κυρία πρότεινε να δημιουργηθούν τουριστικές επιτροπές. Οι οποίες όμως υπάρχουν.

*  στην επισήμανση ότι χρειάζεται ένας νέος αναπτυξιακός νόμος για την ενίσχυση της <Θράκης  κανείς δεν τόλμησε να αναρωτηθεί για τα κουφάρια των ΒΙΠΕ ( και την διασπάθιση τεράστιων ποσών) ποιοι έχουν ευθύνη .

*  μια τυχαία αναφορά έγινε στην υπουργό τουρισμού Ε. Κουντουρά (αυτό το βράχο της πολιτικής ηθικής). Υπενθυμίζουμε ότι η χαριτόβρυτος κυρία όταν επισκέφθηκε το Μάιο του 2018 την Αλεξανδρούπολη , σε σύσκεψη των θεσμικών εκπροσώπων του Έβρου δεσμεύθηκε ( όπως ο Μητσοτάκης) ότι θα μεταφέρει άμεσα τα τουριστικά προβλήματα της περιοχής , όπως το Τελωνείο των Κήπων , στους συναρμόδιους υπουργούς και ζήτησε μία καταγραφή (ήταν μάλιστα αυστηρή ζητώντας μόνο τίτλους) των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των περιοχών κι αυτή θα έστελνε (δεσμεύθηκε και σ΄αυτό) ανάλογο ρεύμα τουριστών.(που δεν θα φοβούνται όμως τα κουνούπια , τα οποία χαρακτήρισε τη μάστιγα του Έβρου).

Η εκδήλωση τονίσθηκε ότι θα επαναληφθεί την επόμενη χρονιά. Ελπίζουμε όμως η μελέτη να είναι διευρυμένη ( να είναι πραγματικά του οικονομικού περιβάλλοντος της Θράκης  και όχι μόνο του τουρισμού. Το ΙΟΒΕ κάνει ανάλογες μελέτες που είναι πλήρεις και πολυεπίπεδες) και επίσης στον τουριστικό τομέα να ερευνηθούν κρίσιμα σημεία  για  να μπορέσει  ν΄ασκηθεί αξιόπιστη τουριστική πολιτική (αποτύπωση του ταξιδιωτικού προφίλ των επισκεπτών, η μέτρηση της επιρροής των μέσων προβολής- διαφήμισης, η μέτρηση της ικανοποίησης των επισκεπτών κ.α.).

 

Θ. Ξεναγός

Share:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο