Αρχίζει η μάχη για την αξιοποίηση των 10 λιμανιών

Share:

Στη Βουλή το σχέδιο νόμου – Οι πρώτοι διαγωνισμοί θα αφορούν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και τής Καβάλας.
Με καθυστέρηση πάνω από ενάμιση χρόνο σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών που ανήκουν μετοχικά στο ΤΑΙΠΕΔ.

Από την περασμένη Πέμπτη ξεκίνησε στην Επιτροπή Εμπορίου και Παραγωγής της Βουλής η συζήτηση του σχεδίου νόμου που εκχωρεί το δικαίωμα στο ΤΑΙΠΕΔ στην υποπαραχώρηση δρασιηριοτήτων των περιφερειακών λιμένων.

Υπενθυμίζεται ότι το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) έχει χαράξει μια εθνική στρατηγική για τα μεγάλα 10 περιφερειακά λιμάνια που προβλέπει την αξιοποίησή τους με παραχωρήσεις δραστηριοτήτων και εγκαταστάσεων, και όχι με την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών, όπως συνέβη στα λιμάνια του Πειραιά (ΟΛΠ) και της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Εγκαταστάσεις και υπηρεσίες

Θα παραχωρούνται δηλαδή λιμενικές εγκαταστάσεις και υπηρεσίες, θα υπάρχουν πάροχοι υπηρεσιών, αλλά το Δημόσιο θα είναι ο κεντρικός φορέας διαχείρισης, όπως στο εξωτερικό.

Τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια που ανήκουν 100% στο ΤΑΙΠΕΔ είναι τα εξής: Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου, Βόλου και Λαυρίου.

Οι πρώτοι διαγωνισμοί θα αφορούν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Για την Αλεξανδρούπολη έχουν επιδείξει ενδιαφέρον Αμερικανοί, Κινέζοι, Ρώσοι και Αραβες. Ο διαγωνισμός θα αφορά τη μίσθωση προβλήτας για containers και μιας περιοχής 400 στρεμμάτων για logistics.

Στις εγκαταστάσεις η σιδηροδρομική γραμμή

Το λιμάνι έχει υποδομές αλλά όχι και ανωδομές, όπως γερανογέφυρες για να εξυπηρετεί containers. Με την έλευση επενδυτή που θα προχωρήσει
σε επενδύσεις το λιμάνι μπορεί να απογειωθεί, αφού η σιδηροδρομική γραμμή φτάνει μέχρι τις εγκαταστάσεις του και λόγω της θέσης του μπορεί να εξυπηρετεί όλη τη ΒΑ Ευρώπη.

Το λιμάνι θα ωφεληθεί και από την επένδυση της πλωτής εξέδρας για την αεριοποίηση υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο θα καταλήγει στον ΤΑΡ που αναπτύσσουν οι όμιλοι Κοπελούζου και Λιβανού στην περιοχή. Στον λιμένα της Καβάλας διακινούνται εμπορεύματα από βαλκανικές χώρες και κυρίως τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Ο εμπορικός λιμένας «Φίλιππος Β’» της Καβάλας, που θα παραχωρηθεί προς χρήση, έχει έκταση 172 στρέμματα και μήκος κρηπιδώματος 1.500 μέτρων.

Πηγή εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ»

Share:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο