Προχωρά με διαδικασία-εξπρές ο διαγωνισμός για το FSRU της Αλεξανδρούπολης

Share:

Τις πρώτες προσφορές από εταιρείες που ενδιαφέρονται για την παροχή μίας πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στο τερματικό LNG της Αλεξανδρούπολης αναμένει η Gastrade (συμφερόντων του Δημήτρη Κοπελούζου) έως τις 25 Οκτωβρίου, με την GasLog του Πήτερ Λιβανού να έχει ήδη εξασφαλίσει τη λειτουργία και συντήρηση της μονάδας.



Με δεδομένο ότι το project χρηματοδοτείται με κοινοτικούς πόρους, η διαγωνιστική διαδικασία για την απόκτηση του FSRU, αξίας 370 εκατομμυρίων ευρώ, διεξάγεται με πλήρη διαφάνεια, ωστόσο πηγές με γνώση της υπόθεσης αναφέρουν ότι η στενή συνεργασία της GasLog, το μερίδιο 20% που κατέχει στην Gastrade και το συμβόλαιο για τη λειτουργία και συντήρηση της μονάδας ενδέχεται να αποτρέψει ορισμένους από τους ενδιαφερόμενους από την υποβολή προσφοράς.

Η Gastrade αναμένεται να λάβει την απόφασή της πριν το τέλος του έτους, ωστόσο πηγές της αγοράς σχολιάζουν ότι μπορεί αυτό να γίνει και πολύ σύντομα, μέσα σε δύο με τρεις εβδομάδες.

Η GasLog σχεδιάζει τη μετατροπή ενός από τα υπάρχοντα πλοία LNG της στο FSRU του project της Αλεξανδρούπολης. Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο του 2017 ότι έχει ζητήσει από τα ναυπηγεία Keppel Shipyard της Σιγκαπούρης να αρχίσουν την παραγγελία υλικών για μία μετατροπή. Και μπορεί η GasLog να ισχυρίζεται ότι δεν έχει επιλέξει ποιο από τα πλοία της θα μετατρέψει σε FSRU, όμως γνώστες της αγοράς αναφέρουν ότι πιθανότατα αυτό θα είναι το GasLog Savannah (χωρητικότητας 155.000 cbm, κατασκευής 2010), όπως αναφέρει το TradeWinds.

Το FSRU που θα εγκαταστήσει η Gastrade ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης θα ονομαστεί “Ορφέας”. Το τερματικό της Αλεξανδρούπολης θα περιλαμβάνει επίσης 24 χιλιόμετρα υποθαλάσσιων και επίγειων αγωγών μεταφοράς αερίου που θα συνδέονται με το δίκτυο φυσικού αερίου, και η εμπορική λειτουργία του αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του 2020.

Το FSRU της Αλεξανδρούπολης αποτελεί κομβικής σημασίας στόχο για την GasLog, που προσπαθεί εδώ και καιρό να μπει στη συγκεκριμένη αγορά, ενώ θα είναι το πρώτο ελληνικό FSRU, το οποίο θα παραλαμβάνει τουλάχιστον δύο με τρία φορτία το μήνα, με πιθανότητα τα φορτία να αυξηθούν στη συνέχεια.

Πηγή: mononews.gr

Share:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο