Αρχική » Επιχειρηματικά πάρκα από την Κρήτη μέχρι την Αλεξανδρούπολη

Επιχειρηματικά πάρκα από την Κρήτη μέχρι την Αλεξανδρούπολη

από statusradio.gr
0 σχόλιο

Μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας αναμένεται να αποτελέσει η δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων. Το σχέδιο της κυβέρνησης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και προβλέπει την ίδρυση νέων επιχειρηματικών πάρκων συνολικής έκτασης 70.400 στρεμμάτων και συνολικού προϋπολογισμού 520 εκατ. ευρώ, η υλοποίηση των οποίων αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα. Στόχος της μελέτης που εκπόνησε το υπουργείο Οικονομίας για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών πάρκων στην Ελλάδα, είναι η στροφή σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο με επίκεντρο για πρώτη φορά την ανάπτυξή τους σε όλες τις περιφέρειες και τα νησιά και ιδίως των εξειδικευμένων επιχειρηματικών πάρκων, όπως είναι αυτά που απευθύνονται σε επιχειρήσεις έρευνας και προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και εφοδιαστικής(logistics). Ετσι υλοποιούνται σε ένα μεγάλο ποσοστό οι προτάσεις που είχε υποβάλει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών για ένα αναπτυξιακό σχέδιο που θα καλύπτει όλη

την ελληνική επικράτεια. Μάλιστα, το νέο σχέδιο ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να ενταχθούν, σε οργανωμένες βιομηχανικές ζώνες δίνοντάς τους επιπλέον κίνητρα, τα οποία θα ελαχιστοποιούν το κόστος εγκατάστασης τα λειτουργικά κόστη, τους περιβαλλοντικούς κινδύνους ενώ θα «ξεμπλοκάρει» τις διαδικασίες αδειοδότησης μειώνοντας ως έναν βαθμό, την τεράστια γραφειοκρατία που διαθέτει η χώρα μας. Επιπροσθέτως εάν το πακέτο των κινήτρων συνδυαστεί με μια δημόσια επιχορήγηση της τήξεως του 20%, τότε η ετήσια δημόσια δαπάνη μπορεί να φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με ασφαλείς πληροφορίες της Realnews, η μελέτη θα έχει θεσμοθετηθεί μέχρι τον Μάιο, ενώ μέχρι τις 15 Ιανουαρίου αναμένονται από το αρμόδιο υπουργείο νομοθεtiκές ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν ακόμη περισσότερο την εγκατάσταση και μετεγκατάσταση των επιχειρήσεων σε οργανωμένους χώρους υποδοχής επενδύσεων.

 

Το σχέδιο

Συγκεκριμένα από το επιχειρησιακό σχέδιο συμπεραίνεται ότι η χώρα έχει ανάγκη να δημιουργήσει νέα επιχειρηματικά πάρκα 58.200 στρεμμάτων. Στοιχεία τα οποία προέκυψαν από τον διαχωρισμό των Ε.Π. σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τον βαθμό όχλησης (μεγαλύτερο ή μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο κ.ά.). Οι κατηγορίες είναι Ε.Π. τύπου Α’, τύπου Β’ και τύπου Γ’. Τα πάρκα τύπου Α’, καθώς καλούνται να φιλοξενήσουν επιχειρήσεις υψηλού βαθμού όχλησης απαιτούν μεγαλύτερα έργα υποδομής η απόσβεση των οποίων απαιτεί ένα ελάχιστο μέγεθος πάρκου. Στη βάση αυτή, όταν η απαίτηση για τη δημιουργία νέων πάρκων σε μια περιφερειακή ενότητα είναι μικρότερη των 300 στρεμμάτων, το προτεινόμενο πάρκο θα είναι τύπου Γ’. Οταν τα στρέμματα θα είναι μεταξύ 300 και 600, το πάρκο θα είναι τύπου Β’ και μόνο στις περιπτώσεις που η απαίτηση ξεπερνά τα 600 στρ. θα είναι τύπου Α’.

Στην Αττική όπου δεν επιτρέπονται τα πάρκα τύπου Α’ λόγω της απαγόρευσης εγκατάστασης νέων επιχειρήσεων υψηλής όχλησης το σύνολο της έκτασης είναι τύπου Β’ και Γ’. Ετσι, πρέπει να δημιουργηθούν σε ολόκληρη τη χώρα Ε.Π. τύπου Α’ 29.500 στρεμμάτων, τύπου Β’ 17.200 στρεμμάτων και τύπου Γ’ 11.500 θρεμμάτων. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι μπορούν να δημιουργηθούν πάρκα τύπου Α’ σε 14 περιφερειακές ενότητες της χώρας όπως είναι η Θεσσαλονίκη, η Βοιωτία, η Αχαΐα, η Κορινθία, το Ηράκλειο, η Λάρισα, η Εύβοια, το Ρέθυμνο, η Χαλκιδική κ.α. Επιχειρηματικά πάρκα τύπου Β’ μπορούν να δημιουργηθούν στις περιφερειακές ενότητες της Μήλου, της Αρτας της Ροδόπης της Μεσσηνίας των Χανίων, του Πειραιά, της Δυτικής Αττικής κ.α. Ενώ πάρκα τύπου Γ’ μπορούν να δημιουργηθούν στη Νάξο, στην Κεφαλλονιά, στη Ζάκυνθο, στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στην Ξάνθη, στη Θεσσαλονίκη κ.ά.

Σημειώνεται ότι κάνοντας μια σύγκριση των αποτελεσμάτων, που προέκυψαν από το επιχειρησιακό σχέδιο και από αυτών που είχαν διατυπωθεί στο ειδικό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης για τη βιομηχανία το 2009, αποκαλύπτεται ότι στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είχε προταθεί η ίδρυση νέων πάρκων συνολικού εμβαδού 4.700 στρεμμάτων παραβλέποντας ότι στις βιομηχανικές περιοχές Δράμας Καβάλας Κομοτηνής Αλεξανδρούπολης Σάπων και Ορεστιάδας υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα βιομηχανικών οικοπέδων. Επίσης η Περιφέρεια Κρήτης είχε υποεκτιμηθεί καθώς εξαντλήθηκαν τα διαθέσιμα οικόπεδο στη βιομηχανική περιοχή Ηρακλείου, γεγονός το οποίο τεκμηριώθηκε και από τον Φορέα Διαχείρισης της ΒΙΠΕ Ηρακλείου.

 

Πού θα γίνουν τα νέα κέντρα logistics

ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ παγκοσμιοποιημένη οικονομία οι μεταφορές αγαθών αποτελούν κεντρικό της πυλώνα. Ειδικά για την Ελλάδα, η οποία είναι πύλη εισόδου στον ευρωπαϊκό χώρο καθώς βρίσκεται πάνω στον παγκόσμιο διάδρομο θαλάσσιων μεταφορών Ασίας – Ευρώπης και στη νότια ζώνη της ευρωπαϊκής περιοχής μεταφορών, η σημασία της ανάπτυξης επιχειρήσεων και διεκδίκησης μεριδίου των Logistics είναι μεγάλη. Μάλιστα, η μεγάλη ανάπτυξη του λιμένος του Πειραιά έρχεται να προστεθεί στις δυνατότητες που έχουμε ως χώρα. Παρ’ όλα αυτά δεν έχει αναπτυχθεί κανένα επιχειρηματικό πάρκο εφοδιαστικής για αυτό και κατέχουμε μία από τις χαμηλότερες θέσεις στη διεθνή κατάταξη ανάπτυξης των logistics.

Τα επιχειρηματικά πάρκα εφοδιαστικής (logistics) αποτελούν δύο ειδικές περιπτώσεις που στοχεύουν σε επιχειρήσεις εφοδιαστικής. Το ένα είναι το Επιχειρηματικό – Εμπορευματικό Πάρκο Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας (ΕΠΕΕΕ), το οποίο καλείται να υποστηρίξει κυρίως τον εισερχόμενο και εξερχόμενο μεταφορικό φόρτο στη χώρα, και το άλλο είναι το Επιχειρηματικό Πάρκο Εφοδιαστικής Αλυσίδας (λογιστιψσ – ΕΠΕΑ). Μέσω της μελέτης διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν πέντε περιφερειακές ενότητες στις οποίες θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ΕΠΕΕΕ. Πρόκειται για την ανατολική Αττική στην περιοχή Μαρκόπουλου, σε θέση εφαπτόμενη του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και της Αττικής Οδού, και για τη Λάρισα στο ύψος των διοδίων του Μακρυχωρίου, σε επαφή με την κεντρική σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών -Θεσσαλονίκης περιλαμβάνονταςτον σταθμό Ευαγγελισμού στον οποίο υπάρχει η αναγκαία υποδομή και ήδη πραγματοποιούνται φορτοεκφορτώσεις. Στις περιοχές εντάσσεται και ο Εβρος νοτιοανατολικά του διεθνούς αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης και σε επαφή τόσο με αυτό όσο και με την Εθνική Οδό Αλεξανδρούπολης – Ορεστιάδας. Ενώ ήδη έχουν θεσμοθετηθεί οι περιφερειακές ενότητες της δυτικής Αττικής στην περιοχή του θριάσιου, και η Θεσσαλονίκη, δυτικά του αστικού συγκροτήματος της πόλης στην έκταση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου και σε έκταση δυτικά της βιομηχανικής περιοχής της Σίνδου.

Οι περιοχές αυτές επιλέχθηκαν καθώς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης αποτελούν τους δύο βασικούς κόμβους διασύνδεσης του εθνικού δικτύου μεταφορών με το διευρωπαϊκό αλλά και τον παγκόσμιο διάδρομο μεταφορών Ασίας – Ευρώπης. Η επιλογή της Αλεξανδρούπολης γίνεται γιατί αποτελεί πύλη εισόδου – εξόδου του διευρωπαϊκού δικτύου σε συνδυασμό με τις μεταφορές στην Τουρκία και στη δυτική Ασία, ενώ της Λάρισας γιατί βρίσκεται πάνω στον διάδρομο της ανατολικής Μεσογείου. Από την άλλη πλευρά, οι εκτάσεις που καλύπτουν τις προϋποθέσεις ίδρυσης ενός ΕΠΕΑ βρίσκονται στα Ιωάννινα, στην Πέλλα, στην Ξάνθη, στη Βοιωτία, στην Ημαθία, στο Ηράκλειο, στην Κορινθία, στη Μαγνησία, στην Αχαΐα και στη Φθιώτιδα.

Πηγή εφημερίδα “Realnews”

Διαβάστε επίσης

Αφήστε ένα σχόλιο

* Με τη χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

7ο χλμ. Αλεξανδρούπολης – Συνόρων
(απέναντι από το αεροδρόμιο)
Τ.Θ.: 1609
Τ.Κ.: 681 00, Αλεξανδρούπολη
Τηλ. Κέντρο: 25510 33000
e-mail: info@statusradio.gr

Κατεβάστε το Status Radio 94.2:

Μείνετε Ενημερωμένοι

Εγκαταστήστε τον Status Radio στην συσκευή σας