Αρχική » Θράκη: Επιστροφή σε υφεσιακούς ρυθμούς…

Θράκη: Επιστροφή σε υφεσιακούς ρυθμούς…

από statusradio.gr
0 σχόλιο

Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε το 2018 στη Θράκη για το τοπικό εμπόριο και την περιφερειακή επιχειρηματικότητα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Οικονομικό περιβάλλον Θράκης» της Ομοσπονδίας Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου Θράκης (ΟΕΕΘ) για το 2018, παρά τις αυξημένες προσδοκίες για θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, που είχαν «γεννήσει» οι σταθεροποιητικές τάσεις και η θετική προοπτική, που είχε καταγραφεί στην αντίστοιχη έκθεση για το 2017.

Το «Οικονομικό Περιβάλλον Θράκης» θα παρουσιαστεί στο σύνολό του προσεχώς. Τα στοιχεία ωστόσο για την Αλεξανδρούπολη, που παρουσιάζει σήμερα για πρώτη φορά η «ΜτΚ», όπως και τα στοιχεία για την Κομοτηνή, δείχνουν ακριβώς αυτήν την τάση «διόρθωσης» -δηλαδή επιδείνωσης- της αισιοδοξίας που είχε γεννηθεί το 2017.

Στην Αλεξανδρούπολη, συγκεκριμένα, οι τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις -συγκεκριμένα ποσοστό 40,61%- αναφέρουν μείωση του τζίρου τους το 2018 έναντι αντίστοιχου ποσοστού 34,87% το 2017 και 70,71% το 2016. Αύξηση αναφέρει ποσοστό 31,18% έναντι 37,46% το 2017 και καμία μεταβολή ποσοστό 28,21%. Στη δε Κομοτηνή μείωση τζίρου το 2018 σε σύγκριση με το 2017 αναφέρουν οι πέντε στις δέκα επιχειρήσεις (συγκεκριμένα ποσοστό 51,42% έναντι 47,64% το 2017 συγκριτικά με το 2016), αύξηση σχεδόν οι δύο (ποσοστό 17,50% έναντι 29,42% γιο το 2017) και καμία μεταβολή οι υπόλοιπες τρεις (ποσοστό 31,07%, έναντι 22,94%).

Σύμφωνα μάλιστα με τα ομαδοποιημένα στοιχεία της ΟΕΕΘ, όπως επισημαίνει μιλώντας στη «ΜτΚ» ο πρόεδρός της Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, «φαίνεται ότι επιστρέφουμε στα προ 2017 επίπεδα με σχεδόν μία στις δύο επιχειρήσεις της Θράκης να καταγράφουν αρνητικές οικονομικές επιδόσεις», με το νομό Ξάνθης να αντιμετωπίζει τις περισσότερες δυσκολίες σε όλη τη Θράκη.

Ιδιαίτερο προβληματισμό προκαλεί, επίσης, στον εμπορικό κόσμο της Θράκης η σοβαρή επιβράδυνση των τουριστικών αφίξεων από την Τουρκία, καθώς σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά το 2018 επισκέφθηκαν τη χώρα και την περιοχή 65.000 λιγότεροι τούρκοι υπήκοοι. Πιο συγκεκριμένα, σε επίπεδο δωδεκαμήνου καταγράφηκε μείωση 8,77% στις οδικές αφίξεις τούρκων υπηκόων στα δύο συνοριακά σημεία διέλευσης των Κήπων και ’ των Καστανέων με τον απόλυτο αριθμό να ανέρχεται για το 2018 στις 68ο.οοο.

Περαιτέρω, όσον αφορά το «μέτωπο» της εθνικής οικονομίας, ο πρόεδρος της ΟΕΕΘ χαρακτηρίζει αδιανόητη – και εκφράζει έντονη ανησυχία για αυτήν- την επαναφορά στο δημόσιο διάλογο της πιθανότητας ανάγκης ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και μάλιστα -όπως σημειώνει- «εν μέσω ενός ρευστού πολιτικού σκηνικού και μίας παρατεταμένης πολυεπίπεδης προεκλογικής περιόδου με χαρακτηριστικά ακραίας πόλωσης και με διατήρηση (αν όχι ενίσχυση) των φορολογικών βαρών και λοιπών πιέσεων στην ελληνική επιχειρηματικότητα, στα οποία οι έλληνες έμποροι και επιχειρηματίες καλούμαστε σε καθεστώς capital controls να συνεχίσουμε να επιχειρούμε, να παράγουμε πλούτο και συνεισφέρουμε στην προσπάθεια της εθνικής ανάτασης». Ερμηνεύει μάλιστα την επαναφορά της ενδεχόμενης ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών ως ομολογία αποτυχίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων.

«Καμπανάκι»

Στον αντίποδα, το 2018, όπως σημειώνει ο κ. Χατζημιχαήλ, ήταν ένα έτος έντονης κινητικότητας ισχυρών διεθνών «παικτών» στο πεδίο της ενέργειας και της ναυτιλίας, που δημιούργησαν προσδοκίες για το μετασχηματισμό της περιοχής σε διεθνές ενεργειακό ϊιαύ, ιδιαίτερης σημασίας για τον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης. Εκφράζει ωστόσο δυσαρέσκεια για τις καθυστερήσεις που υπήρξαν στη θεσμοθέτηση του νομοσχεδίου για τους διαγωνισμούς παραχώρησης χρήσεων στα περιφερειακά λιμάνια της χώρας και δη της Αλεξανδρούπολης, που όπως έχει προαναγγελθεί θα είναι το πρώτο που θα αξιοποιηθεί με αυτήν τη μέθοδο, κρούοντας κώδωνα κινδύνου για απομάκρυνση των σοβαρών επενδυτών.

Σύμφωνα με το αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ για τις αποκρατικοποιήσεις του 2019, προβλέπεται η έναρξη διαγωνιστικών διαδικασιών από το ΤΑΙΠΕΔ των επιλεχθέντων προς αξιοποίηση λιμενικών δραστηριοτήτων εντός του πρώτου τριμήνου του 2019.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σχέδιο νόμου για τις υποπαραχωρήσεις στα περιφερειακά λιμάνια υπάρχει και προσθήκη με τροπολογία, που διασφαλίζει με απλά λόγια ότι οι χρήσεις γης στις χερσαίες ζώνες λιμένα και στις εξομοιούμενες στη χερσαία ζώνη λιμένα θα ισχύουν σύμφωνα με τα εγκεκριμένα προγραμματικά σχέδια των φορέων διαχείρισης, δηλαδή ό,τι λένε τα εγκεκριμένα «master plan» των λιμένων για τις χρήσεις γης και παύουν να ισχύουν αυτοδίκαια τυχόν πράξεις διαφορετικών χαρακτηρισμών εκτάσεων στις χερσαίες ζώνες των λιμένων, που είχαν γίνει από άλλες υπηρεσίες και φορείς.

Το σημείο αυτό διευκολύνει τη διαδικασία, αποτρέποντας τις μακροχρόνιες δικαστικές αντιδικίες και ένα από τα λιμάνια που ωφελούνται από τη συγκεκριμένη τροπολογία είναι το λιμάνι της Καβάλας. Στο ίδιο λιμάνι (Καβάλας), σύμφωνα με τη διοίκησή του, τελειώνει άμεσα το έργο της επέκτασης των κρηπιδωμάτων στο εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β’» της Καβάλας, ενώ μέχρι τέλη Φεβρουάριου – αρχές Μαρτίου αναμένεται να περάσει – εγκριθεί από την ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων) η τροποποίηση του master plan του «Φίλιππος Β’» και υπολογίζεται σε έναν με ενάμιση μήνα να έχει ξεκινήσει να «τρέχει» η διαγωνιστική διαδικασία.

Πηγή εφημερίδα “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ”

Διαβάστε επίσης

Αφήστε ένα σχόλιο

* Με τη χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

7ο χλμ. Αλεξανδρούπολης – Συνόρων
(απέναντι από το αεροδρόμιο)
Τ.Θ.: 1609
Τ.Κ.: 681 00, Αλεξανδρούπολη
Τηλ. Κέντρο: 25510 33000
e-mail: info@statusradio.gr

Κατεβάστε το Status Radio 94.2:

Μείνετε Ενημερωμένοι

Εγκαταστήστε τον Status Radio στην συσκευή σας