Το ΤΑΙΠΕΔ βάζει πλώρη για 4 λιμάνια


 

ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ, ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΟ 2018

 

Το ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει τα πανιά για την ιδιωτι­κοποίηση 4 λιμανιών μέχρι τα τέλη του 2018, κίνηση που αποτελεί ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της διοίκησης του Ταμείου.

Πρόκειται για τα λιμάνια της Αλε­ξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας που ουσιαστι­κά βρίσκονται στις απολήξεις της Εγνατίας Οδού, η ιδιωτικοποίηση της οποίας θα δημιουργήσει ένα ευρύτερο επενδυτικό κοκτέιλ για τη Β. Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό ενδιαφέρον παρουσιάζει και από τουριστικής πλευράς το λιμάνι της Κέρκυρας.

Το χρονοδιάγραμμα είναι πολύ σφικτό και -σύμφωνα με πληροφο­ρίες- η έναρξη της διαδικασίας πα­ραχώρησης του λιμανιού της Αλε­ξανδρούπολης προβλέηεται μέσα στο δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου, την ίδια περίοδο που αναμένεται και η εκκίνηση του διαγωνισμού για την πώληση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Μελέτη

Ειδικά για τα 10 περιφερειακά λιμάνια, όπου προωθείται το μο­ντέλο παραχώρησης δραστηριο­τήτων, το ΤΑΙΠΕΔ έχει στα χέρια του μελέτη από ανεξάρτητους συμ­βούλους για τις δυνατότητες αξιο­ποίησής τους. Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθούν και να αναδειχθούν οι δυνατότητες καθενός Οργανισμού Λιμένα, ώστε το Διοι­κητικό Συμβούλιο του Ταμείου να αποφασίσει πλέον τη στρατηγική και τα επόμενα βήματα ως προς την αξιοποίησή τους.

Δηλαδή για το πόσα έτη θα παραχωρηθούν, για την έκταση σε κάθε λιμάνι που θα παραχωρηθεί, καθώς και τη δυνητική αξιοποίηση των χέρσων τμημάτων είτε για οικιστι­κή είτε για εμπορική χρήση.

Τα παραπάνω λιμάνια διαμορ­φώνουν, μαζί με το λιμένα της Θεσ­σαλονίκης, ένα αναπτυξιακό τόξο που διατρέχει τη Βόρεια Ελλάδα σε όλο το μήκος της και φέρεται να αποτελούν την προτεραιότητα του Ταμείου.

Αναμφίβολα το λιμάνι της Αλε­ξανδρούπολης θα αποτελέσει πε­δίο μάχης για δυνητικούς επενδυ­τές και από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Ειδικότερα τρεις αμερικανικοί κολοσσοί, εταιρίες παγκόσμιου βεληνεκούς, έρχονται στην Αλεξαν­δρούπολη και θα έχουν ανάμιξη τόσο στον πλωτό σταθμό υγροποι­ημένου φυσικού αερίου LNG όσο και στο λιμάνι της πόλης, όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Συγκεκριμένα, ο κ. Παπαδημη­τρίου επιβεβαίωσε ότι η Tellurian Energy θα εισέλθει στο μετοχικό σχήμα της κοινοπραξίας που ανα­πτύσσει τον πλωτό σταθμό LNG, αποκτώντας το υπόλοιπο 20% που έχει μείνει από την κοινοπραξία και μαζί με την Gas Log του ομίλου Λι- βανού, τη ΔΕΠΑ την Gaztrade του ομίλου Κοπελούζου και τη βουλγα­ρική Bulgargaz, θα προχωρήσουν στο τεράστιο αυτό έργο.

Επίσης, ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης συμπλήρωσε ότι η επίσης αμερικανική Cheniere έχει αποφασίσει να πουλήσει με βάση την Ελλάδα φυσικό αέριο στην αγο­ρά της ΝΑ. Ευρώπης και φυσικά θα έχει ανάμιξη και στον LNG σταθμό της Αλεξανδρούπολης.

Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο αφο­ρά στο αδειοδοτημένο από το 2011 έργο της εταιρίας Gaztrade, με απο­θηκευτικούς χώρους 170.000 κ.μ. LNG και δυνατότητα παροχής φυ­σικού αερίου στο ελληνικό σύστη­μα της τάξης των 17 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων την ημέρα.

Στόχος είναι η τροφοδοσία με αμερικανικό LNG και των βαλκανι­κών χωρών μέσω της ελληνοβουλγαρικής διασύνδεσης 1GB.

Υπάρχει και μια τρίτη εταιρία, το όνομα της οποίας απέιρυγε να αποκαλύψει ο κ. Παπαδημητρίου, η οποία ενδιαφέρεται για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Στόχος

Οι μνημονιακές απαιτήσεις θέ­λουν φέτος έσοδα 2 δια ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις και οι δανειστές έχουν στρέψει την προσοχή τους στο πεδίο αυτό, θεωρώντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει συζήτηση για διευθέτηση του χρέους εάν δεν παρουσιάσει και η Ελλάδα απτά αποτελέσματα, καθώς τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ κατευθύνονται απο­κλειστικά για την ελάφρυνση του χρέους.

Η πώληση του ΔΕΣΦΑ, η πώλη­ση του 67% του ΟΛΘ, η ολοκλήρω­ση του Ελληνικού, η Εγνατία Οδός, ο ΔΑΑ, ο ΟΤΕ, τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ και κάποια από τα περιφερειακά λιμάνια είναι ο βασικός άξονας προτεραιοτήτων και αυτά που θα «τρέξουν» το άρμα των εσόδων για το ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές.

Το Ταμείο, σύμφωνα με πληρο­φορίες, έχει παραλάβει τις εισηγή­σεις των στρατηγικών συμβούλων και πλέον καλείται να αποφασίσει ποιο δρόμο θα ακολουθήσει για κα­θένα από αυτά τα assets, ενώ, όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, στο πλάνο υπάρχουν και ενδεχόμενα αξιοποίησης εργαλεί­ων των κεφαλαιαγορών, πρωτίστως για τις εισηγμένες που έχει το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς τόσο ο Αρης Ξενόφος, εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, όσο και ο Ριχάρδος Λαμπίρης, διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου, είναι γνώστες των χρηματαγορών.

ΜΑΡΙΝΕΣ

Μετά την Πύλο παίρνουν σειρά Αργοστόλι, Ζάκυνθος, Ιτέα

Υστερα από την παράταση που δόθηκε για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψήφιων παικτών για τη μαρίνα της Πύλου, για τις 19 Μαρτίου, το ΤΑΙΠΕΔ δρομολογεί σε βραχύ χρονικό διάστημα τη διοδικασία ιδιωτικοποίησης ενός νέου… κύματος μαρίνων. Πρόκειται για την ιδιωτικοποίηση των μαρίνων Αργοστολιού, Ζακύνθου και Ιτέας. Ακολουθεί η μαρίνα Αρετσούς, ενώ η ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Μυκόνου φαίνεται ότι θα καθυστερήσει.

Ειδικότερα η προς ιδιωτικοποίηση μαρίνα του Αργοστολιού διαθέτει χερσαία ζώνη έκτασης 50 στρεμμάτων και δυνατότητα ελλιμενισμού 175 σκαφών. Η συνολική δομήσιμη επιφάνεια ανέρχεται σε 3.300 τ.μ. χρήσεων τουρισμού-αναψυχής.

Η μαρίνα της Ζακύνθου διαθέτει χερσαία ζώνη έκτασης 31 στρεμμάτων, με δυνατότητα ελλιμενισμού 275 σκαφών. Η μαρίνα στην Ιτέα διαθέτει χερσαία ζώνη έκτασης 25 στρεμμάτων, με δυνατότητα ελλιμενισμού 142 σκαφών. Και για τις 3 μαρίνες θα επιλεγεί η μακροχρόνια μίσθωση και αναμένεται η διαδικασία επιλογής και πρόσληψης συμβούλων και για τους 3 διαγωνισμούς αξιοποίησης σε βραχύ χρονικό διάστημα.

Πηγή εφημερίδα «Οικονομία»



Μοιραστείτε το:

Copyright © 2014 statusradio.gr