Αλλάζει τον χάρτη των συνδυασμένων συγκοινωνιών η Αλεξανδρούπολη


Η σιδηροδρομική σύνδεση με την Βάρνα, η παράκαμψη των Στενών, το ενδιαφέρον της Cosco και η γεωπολιτική σημασία του ακριτικού λιμανιού

Δομικές αλλαγές το χάρτη των συνδυασμένων μεταφορών τόσο επί της νοτιο-ανατολικής Βαλκανικής, της Ε.Ε. αλλά και σε διεθνές επίπεδο πρόκειται να επιφέρει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπό την προϋπόθεση αξιοποίησης των δυνατοτήτων του. Τα των δυνατοτήτων του λιμένα ήρθαν για μία ακόμη φορά στο προσκήνιο (αλλεπάλληλα στην τελευταία δεκαετία) με την επίσκεψη του πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, Zou Xiaoli και την ενδελεχούς- λεπτομερέστατης ενημέρωσης που έτυχε για το master plan, του λιμένα από τον πρόεδρο του ΟΛΑ, Χρήστο Δούκα, στα γραφεία του Οργανισμού στην Αλεξανδρούπολη.Ωστόσο η επικείμενη υπογραφή της συμφωνίας σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Βάρνας, κατά τη σχεδιαζόμενη επίσκεψη του κ. Αλέξη Τσίπρα στη Βουλγαρία, αποτελεί, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, ένα σημαντικό βήμα περιφερειακής συνεργασίας με πολλαπλασιαστική γεωπολιτική και οικονομική διάσταση.
Η οποία δεν έχει διαλάθει της προσοχής, μεταξύ των άλλων, και μεγάλων Κινεζικών επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων και η COSCO η οποία κατά πληροφορίες έχει ήδη «τοποθετηθεί» στην περιοχή, καθώς με την εν λόγω συμφωνία θα συνδεθούν δύο Βουλγαρικά λιμάνια με πρόσωπο τη Μ. Θάλασσα και τουλάχιστον δύο Ρουμανικά λιμάνια που ήδη συνδέονται με τα Βουλγαρικά μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου της ανατολικής Βαλκανικής.
Στο οποίο ειρήσθω εν παρόδω έχουν γίνει αξιοσημείωτες κινεζικές επενδύσεις. Να σημειωθεί ότι η Αλεξανδρούπολη είναι το πλέον προωθημένο προς ανατολάς ακροτελεύτιο λιμάνι της Ε.Ε. και η σιδηροδρομική του σύνδεση , η οποία και εκκρεμεί μία συναπτή δεκαπενταετία, θα δημιουργούσε πολλαπλασιαστικές οικονομικές ωφέλειες για την ελληνική οικονομία καθώς με τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης δημιουργούν το «σιδηροδρομικό άξονα της Εγνατίας».Εκτός αυτών η παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου με συνδυασμένη μεταφορά ως εναλλακτικής διαδρομής αυξάνει τη γεωπολιτική αξία της ευρύτερης περιοχής και των συμβαλλόμενων μερών.Να σημειωθεί ότι ερωτηθείς για την επικείμενη υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καντόνας, ο Κινέζος διπλωμάτης δήλωσε πως «είναι ένα πραγματικά πολύ σημαντικό βήμα» και εξέφρασε την πεποίθηση πως «η επίσκεψη στο ακριτικό λιμάνι της Καντονέζικης εταιρίας και η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας θα βοηθήσει στην οικοδόμηση ενός ικανού διαύλου-μιας πλατφόρμας επικοινωνίας, πάνω στην οποία θα μπορούμε ν’ αναπτύξουμε περισσότερο τη συνεργασία μας» .

Τέλος αξίζει να υπενθυμιστεί ότι το λιμάνι παρουσιάζει επίσης ιδιαίτερα μεγάλο επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την διακίνηση υγροποιημένων αερίων και προϊόντων πετρελαίου. Είναι εξόφθαλμα προφανές ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να αλλάξει τις εμπορευματικές ροές δυναμικά σε μία χρονική συγκυρία όπου η Ελλάδα αναζητά οικονομικό-πολιτική στήριξη για έξοδό της οικονομίας της από τα μνημόνια υπό την μοναδική προϋπόθεση της σιδηροδρομικής κάλυψης του λιμένα.

Πηγή : Theseanation.gr


Θα θέλατε να μοιραστείτε τις σκέψεις σας;

Η συμπλήρωση του ονοματεπώνυμου και του e-mail είναι προαιρετική.


Μοιραστείτε το:

Copyright © 2014 statusradio.gr