ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ: «ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»


Στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων (18 Μαΐου) πραγματοποιήθηκε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “Το πορτραίτο των συναισθημάτων”, που απευθυνόταν σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με διάρκεια από 18  έως 23 Μαΐου.

 

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα παιδικού βιβλίου την Πέμπτη 18 Μαΐου για (20) μαθητές Α’ Δημοτικού του 3ου Δημοτικού σχολείου και την Τρίτη 23 Μαΐου για (50) μαθητές Β’ Δημοτικού του 5ου Δημοτικού σχολείου.

Περιγραφή του εκπαιδευτικού προγράμματος:

 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελούνταν από τρεις ενότητες:

 

α) Εισαγωγική ενότητα – γνωριμία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης

Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους της βιβλιοθήκης και έγινε μια σύντομη ενημέρωση σχετικά με την ιστορία και τις λειτουργίες της.

β) Το πορτραίτο των συναισθημάτων

Οι μαθητές οδηγήθηκαν στην αίθουσα παιδικού βιβλίου, όπου παρακολούθησαν το καθ’ αυτό πρόγραμμα. Αρχικά, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων έγινε μια συζήτηση για τα μουσεία με ερωτήσεις του τύπου “Τι είναι το μουσείο;”, “Τι βλέπουμε σε ένα μουσείο;”, “Έχετε επισκεφτεί κάποιο μουσείο”, “Τι είναι αυτό που σας έκανε περισσότερη εντύπωση;”

Αμέσως μετά οι μαθητές προσέγγισαν μέσα από τη βοήθεια των βιβλίων τέχνης της Βιβλιοθήκης διάσημους πίνακες ζωγραφικής που θα μπορούσαν να συναντήσουν σε Μουσεία Τέχνης. Τα παιδιά κλήθηκαν να αναγνωρίσουν το κοινό στοιχείο που συνδέει όλους αυτούς τους πίνακες και στη συνέχεια να συζητήσουν για την έννοια της προσωπογραφίας-πορτραίτου όπως εξελίχθηκε ανά τους αιώνες καθώς και για τις διαφορετικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν από τους καλλιτέχνες. Παράλληλα τα παιδιά παρατήρησαν την ποικιλία των συναισθημάτων που μπορεί να διακρίνει κανείς σε κάθε πορτραίτο. Μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι με της βοήθεια μιας αυτοσχέδιας κορνίζας τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε ζωντανά  εκθέματα – πορτραίτα προτρέποντας τους συμμαθητές τους να ανακαλύψουν τα συναισθήματά τους. Τέλος, οι μαθητές έγιναν οι ίδιοι ζωγράφοι δημιουργώντας προσωπογραφίες είτε δικές τους είτε κάποιου άλλου αποτυπώνοντας στο χαρτί εντυπώσεις και συναισθήματα από την όλη τους εμπειρία.

 

γ) Γνωριμία με τα μουσεία της πόλης μας

 

Παρουσίαση στην αίθουσα προβολών.

Στην πρώτη ενότητα τα παιδιά εξοικειώθηκαν μέσα από φωτογραφικό υλικό με τις διάφορες κατηγορίες μουσείων. Έγινε σύνδεση των έργων που είδαν τα παιδιά στα βιβλία τέχνης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης με τον τύπο μουσείου στον οποίο θα μπορούσαν να τα συναντήσουν. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση για τα μουσεία της Αλεξανδρούπολης και τις δράσεις τους.

 

Τα παιδιά ρωτήθηκαν για τις εντυπώσεις τους καθώς και για το μουσείο που θα ήθελαν πρώτα να επισκεφτούν. Ανακεφαλαιώνοντας, τα παιδιά έκλεισαν το πρόγραμμα διατυπώνοντας τις δικές τους απόψεις για τη σημασία των μουσείων στη ζωή μας.



Μοιραστείτε το:

Copyright © 2014 statusradio.gr