Σιγά σιγά πάει (;) για το 5%!
Τον φάγανε τον κυρ. Δημήτρη, αν έχει ή δεν έχει λεφτά για να χρηματοδοτήσει τόσα πράγματα που έχει αρχίσει. Που θα βρει τα λεφτά για να συμμετάσχει με το 35% στην κοινοπραξία με τη Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια; Πού θα βρει λεφτά για τον πλωτό σταθμό φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη;
Ολο τέτοια λέγανε. Ε, λοιπόν, τα βρήκε και τα παραβρήκε τα λεφτά, τουλάχιστον για τη Fraport. Ή, τέλος πάντων, κάποιο μέρος τους.
Διότι το 1,23 δισ. που θα πληρώσει τη Μεγάλη Τρίτη η κοινοπραξία στο Δημόσιο, για να αναλάβει τα 14 αεροδρόμια, είναι κάπως βαρύ νούμερο. Ετσι, από 35% η συμμετοχή της Slentel, του σχήματος συμφερόντων Κοπελούζου, στην κοινοπραξία έπεσε στο 26,6%.
Πλάτη έβαλε η γερμανική εταιρία, που τσόνταρε κάτι παραπάνω και ανέβηκε το ποσοστό της στο 73,4%. Κάποιες κακές γλώσσες λένε, πάντως, ότι με τον χρόνο η συμμετοχή Κοπελούζου θα πέσει στο 5%, ποσοστό με το οποίο κάποιοι λένε ότι είναι πολύ ευχαριστημένος, κρίνοντας από άλλες δουλειές.
Οι αθεόφοβοι, μάλιστα, τον λένε «κύριο 5%». Αλλά ακόμη κι έτσι, το 26,6% στα 1,23 δισ. είναι 327.000.000. Βέβαια, κάποια από αυτά είναι δάνειο. Μόνον το 40% είναι παντελονάτα. Αρα τουλάχιστον μια κατοστάρα την έβαλε (δεν ξέρουμε όμως πόσο συμμετοχή έχει στον δανεισμό). Καλορίζικα, κυρ Δημήτρη, τα αεροδρόμια και καλές πτήσεις. Ερώτηση: Για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπου κατέχει ο όμιλος Κοπελούζου 5%, δεν θα χρειαστούν άλλα 30.000.000;
Πιάσαμε κορόιδο τους Γερμανούς ή οι εθνικοί εργολάβοι εμάς;
Η FRAPORT υπέγραψε σύμβαση με το Δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών πυρασφάλειας στα περιφερειακά αεροδρόμια, καταβάλλοντας το ποσό των 10.500.000 ετησίως για τις αμοιβές του προσωπικού, καθώς και ένα ετήσιο τέλος διαχείρισης 4% επί του ποσού αυτού. Ολα αυτά σε αντίθεση με τη σύμβαση παραχώρησης του
2007 (Σουφλιάς, αν ενθυμούμαι) για τους αυτοκινητοδρόμους, όπου το Δημόσιο έχει αναλάβει τη δαπάνη μισθοδοσίας για την παροχή υπηρεσιών πυρόσβεσής. Αρα ή τους πιάσαμε κορόιδα τους Γερμαvoύς ή μας έπιασαν κορόιδα οι εργολάβοι μας.
Για τους άπιστους θωμάδες εξηγώ ότι η Fraport θα καλύψει επίσης όλα τα
κόστη μετεγκατάστασής του προσωπικού (800.000 ευρώ) στα αεροδρόμια καθώς και τα κόστη αντικατάστασής του ατομικού εξοπλισμού προστασίας (περίπου 800.000 ευρώ, 1.600 ευρώ ανά πυροσβέστη). Επιπλέον, όλα τα κόστη της τακτικής εκπαίδευσής των πυροσβεστών θα επιβαρύνουν την εταιρία, θα αναλάβει ακόμη τη συντήρηση και την αντικατάσταση του σχετικού εξοπλισμού και των κτιρίων.
Αλλά στους παραχωρημένους σε ιδιώτες αυτοκινητοδρόμους θα πληρώνουμε εμείς, οι φορολογούμενοι. Και μην τα ρίξετε στον Σουφλιά. Ας το άλλαζε η σημερινή κυβέρνηση, που την επαναδιαπραγμάτευση την έχει κάνει (σερβίρει ως) σπεσιαλιτέ της.
Φεύγουν από τα αεροδρόμια, αλλά θα μείνουν στο Δημόσιο
ΤΙ ΘΑ γίνει με τους εργαζομένους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που δεν θα περάσουν στο νέο, υπό τη Fraport Greece, καθεστώς λειτουργίας των αεροδρομίων; Μα, θα παραμείνουν δημόσιοι υπάλληλοι υπό την εποπτεία του υπουργείου Μεταφορών. Κάποιοι θα πάνε στην ΑΠΑ (νέα αεροπορική Αρχή), κάποιοι στην ΥΠΑ και κάποιοι θα μείνουν στα νησάκια, διότι είναι ντόπιοι και σιγά μην τους κάνει δυσμενή μετάθεση το Δημόσιο…
Ο επικεφαλής των συνδικαλιστών κύριος Αλεβιζόπουλος δεν έχει ανάγκη -ούτως ή άλλως, τόσο επιτυχημένος που είναι – και οι ηλεκτρολόγοι (αν δεν κάνουν καμιά κουτσουκέλα την Τρίτη) μπορεί και να βγάζουν και κανένα φράγκο παραπάνω με μεροκάματα στη Fraport, η οποία δέχτηκε να χρησιμοποιεί για μικροδουλίτσες αυτούς και όχι άλλους τοπικούς τεχνίτες. Για πόσους ανθρώπους μιλάμε; Στην ιστοσελίδα της ΥΠΑ αναφέρεται ότι σε αυτήν απασχολούνται 2.671 υπάλληλοι.
Το νέο γερό «μπάσιμο» του Σχασινόπουλου στον ΣΕΒ
ΜΑΛΛΟΝ παγωμένη ήταν η αντίδραση στην οδό Ξενοφώντος, όπου η έδρα του ΣΕΒ, στο άκουσμα της είδησης ότι ιδρύθηκε νέα εργοδοτική ένωση, η αστική μη κερδοσκοπική εταιρία υπό τον τίτλο Ελληνική Παραγωγή και με ιδρυτικά μέλη αμιγώς μεταποιητικές βιομηχανίες. Βεβαίως, σε κάθε ευκαιρία τα μέλη της Ελληνικής Παραγωγής διαμηνύουν ότι δεν αποτελούν τον «αντι-ΣΕΒ» και δηλώνουν ότι θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά ως think tank για την προώθηση των θέσεων και την προβολή της σημασίας για την ελληνική οικονομία της βιομηχανίας.
Στην Ελληνική Παραγωγή συμμετέχουν δύο εταιρίες του ομίλου Βιοχάλκο, ενώ -σύμφωνα με πληροφορίες- ο Μιχάλης Στασινόπουλος παραμένει μέλος του διοικητικού συμβουλίου του τομέα βιομηχανίας του ΣΕΒ. Επίσης, στο νέο think tank συμμετέχουν τέσσερις περιφερειακοί βιομηχανικοί σύνδεσμοι.
OFF… SHORE
Το τίμημα για τον ΟΛΘ
ΑΝΟΙΞΑΝ προχθές Παρασκευή οι οικονομικές προσφορές για το 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Και το ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναμενόταν και προβλέπεται, ζήτησε βελτιωμένες προσφορές. Νέα θα μάθουμε τις επόμενες ημέρες, και πιθανόν και μετά το Πάσχα. Αλλά πόσο, τέλος πάντων, μπορεί να πουληθεί ο ΟΛΘ;
Τι να περιμένουμε; Στο χρηματιστηριακό χαμηλό η εισηγμένη ΟΛΘ Α.Ε. έχει φτάσει την κεφαλαιοποίησή της στα περίπου 200.000.000. Αυτό είναι το 100% του μετοχικού κεφαλαίου, άρα το 67% αντιστοιχεί σε 134.000.000. Επί αυτού του ποσού σίγουρα θα πρέπει να υπολογιστεί και υπερτίμημα (premium), το οποίο χρηματιστηριακοί κύκλοι εκτιμούν από 25% οι συντηρητικοί έως και 45% οι φιλόδοξοι. Δηλαδή έως άλλα 60.000.000, που μας ανεβάζει το 67% στα 194.000.000. Αλλά η τιμή ενδέχεται να πάει και παραπάνω, διότι οι Αραβες της Dubai Ports World έχουν βαλθεί είτε να το πάρουν το λιμάνι είτε να κάνουν τους Γαλλογερμανοσαββίδηδες να το πληρώσουν ακριβά (διότι η DP έχει λιμάνι στη Ρουμανία και δεν θέλει να είναι πολύ άνετος ο ΟΛΘ να ρίχνει τα τιμολόγια και να τους πάρει την κίνηση).
θυμίζω ότι η Cosco πλήρωσε premium 69,68% για το 51% του Πειραιά. Με τέτοιο premium πάμε κοντά στα 230.000.000. θα τα δώσει κανείς; Οχι, λέω εγώ. Εδώ θα είμαστε να το δούμε. Και μην μπερδευτείτε με τις ανακοινώσεις που θα κάνει η κυβέρνηση για συμφωνία 500.000.000 και άλλα τέτοια βαρύγδουπα. Διότι, και μόνο 180.000.000 να πάρει το ΤΑΙΠΕΔ, θα προσθέσει τα άλλα 180.000.000 επενδύσεων που θα δεσμευτεί να κάνει ο παραχωρησιούχος, και τα ετήσια τέλη 3% επί του τζίρου που θα καταβάλει ο ΟΛΘ και θα τα φτάσει και θα το περάσει το μισό δισ.
ΜΑΘΑΙΝΩ ότι ολοκληρώθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο ο έλεγχος των συμβάσεων για την παραχώρηση προς έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων των χερσαίων περιοχών Αρτας, Πρέβεζας, βορειοδυτικής Πελοποννήσου και Αιτωλοακαρνανίας. Φαίνεται ότι η ώρα των υπογραφών επιτέλους πλησιάζει έπειτα από αναμονή δύο ετών από τότε που άρχισε ο διαγωνισμός και ενός έτους από την ανακήρυξη ως προτιμητέων επενδυτών των ΕΛ.ΠΕ. για τις δύο πρώτες περιοχές και της Energean για την τρίτη. Ας κρατηθεί σε έναν τομέα της οικονομίας κάποιο θετικό momentum, ειδικά μετά την πρόσφατη συμφωνία για την είσοδο της Repsol στα Οικόπεδα της Energean στα Ιωάννινα και στην Αιτωλοακαρνανία.
Πηγή: Κυριακάτικη Δημοκρατία