Το πρόβλημα με την Εγνατία είναι ότι στο ΤΑΙΠΕΔ έχει περάσει ως περιουσιακό στοιχείο η εκμετάλλευση του δρόμου, όμως η εταιρεία «Εγνατία Α.Ε.» που παραμένει στο Δημόσιο έχει έσοδα και αποπληρώνει το δάνειο προς την Πειραιώς που φτάνει σε 250.000.000 ευρώ.
Η Τράπεζα έχει καταγγείλει τη σύμβαση με την Εγνατία και δεσμεύει 50.000.000 ευρώ ετησίως από τα έσοδα των διοδίων.
Έσοδο το οποίο, αν παραχωρηθεί η εκμετάλλευση, η τράπεζα δεν πρέπει να χάσει.
Ο κίνδυνος με την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου είναι να απαξιωθεί η εταιρεία «Εγνατία Α.Ε.», η οποία θα συνεχίσει να έχει υποχρεώσεις αλλά όχι έσοδα.
Σήμερα η Εγνατία Οδός έχει έσοδα ύψους 70.000.000 ευρώ ετησίως από 8 σταθμός διοδίων που είναι τώρα σε λειτουργία, ενώ το ποσό αυτό θα μπορεί να ανέλθει σε 130.000.000 ευρώ τον χρόνο, όταν
ολοκληρωθεί και η κατασκευή άλλων 10 σταθμών, όπως προβλέπεται από Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2014.
Λύση στον γρίφο αποτελεί η δυνατότητα μετεξέλιξης της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε. σε φορέα παρακολούθησης της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου και η επέκταση του αντικειμένου της σε μελλοντικές δράσεις προς όφελος του ελληνικού Δημοσίου, ώστε να εξασφαλίσει μελλοντικά έσοδα.
Μεταξύ των άλλων θεμάτων που πρέπει να λυθούν, είναι τα διόδια, και το υπουργείο Μεταφορών μελετά την εφαρμογή συστήματος αναλογικών διοδίων, καθώς αναγνωρίζεται η σημασία αναλογικής χρέωσης διοδίων για τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.
Σε εκκρεμότητα είναι και τα μοντέλα κυκλοφορίας, ο χρόνος παραχώρησης του οδικού άξονα σε ιδιώτες, αλλά και ο σχεδιασμός για τους σταθμούς διοδίων.
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ