Νέος ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς; Υπάρχει πιο οικονομική λύση!


Και επειδή από του χρόνου δεν θα είναι δυνατή η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ των εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας (επιτέλους) κατάλαβε πως πρέπει να διορίσει μόνιμους εκπαιδευτικούς, για να καλύψει τα τεράστια κενά.
Κενά που δημιουργήθηκαν κατ’ απαίτηση της τρόικας, καθώς ισχύει εδώ και 4 χρόνια το, 10 αποχωρήσεις 1 πρόσληψη.
Η εκπαίδευση των Ελλήνων με τα εκατοντάδες νησιά και τους ορεινούς όγκους, δεν μπορεί να μπει στην λογική του 10 προς 1.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το κατάλαβε και ήδη έχει ξεκινήσει την προσπάθεια πρόσληψης μονίμων. Μόνιμοι που θα προκύψουν μέσω ενός νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ, που χρειάζεται 6 μήνες προετοιμασία (θέματα, εξεταστικά κέντρα κλπ), άλλους 6 μήνες για να γίνει η διόρθωση των γραπτών και να βγουν τα αποτελέσματα και θα κοστίσει εκατομμύρια ευρώ, τη στιγμή που η χώρα προσπαθεί να κάνει οικονομία.

Η λύση είναι απλή, ανέξοδη και δίκαιη.

Αντί να υποχρεώνουμε τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς να δίνουν εξετάσεις πάνω στο πτυχίο τους, δηλαδή να αμφισβητούμε τις γνώσεις τους στα μαθηματικά, τη φυσική, τη χημεία, τα αρχαία, την ιστορία, τα αγγλικά κλπ, ας γυρίσουμε για λίγο πίσω το χρόνο (δεν λέμε κάθε πέρυσι και καλύτερα;) και ας επαναφέρουμε για 2 χρόνια την επετηρίδα.
Εξάλλου υπάρχουν καμιά 500αριά επιτυχόντες εκπαιδευτικοί προηγουμένων διαγωνισμών ΑΣΕΠ, που είναι ακόμη αδιόριστοι.

Τι πρέπει να γίνει:

1. Δημιουργείται ΕΝΑΣ πίνακας με μόρια για ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς, αναλόγως κλάδου, από όπου θα γίνουν οι διορισμοί για 2 τουλάχιστον χρόνια.
2. Τα μόρια στον πίνακα αυτό θα προκύψουν από την προϋπηρεσία, τα προσόντα και τυχόν επιτυχία σε προηγούμενο ΑΣΕΠ.
Π.χ. Για κάθε μήνα πραγματικής προϋπηρεσίας, 1 μόριο.
Αν το σχολείο που υπηρέτησε ο εκπαιδευτικός ως αναπληρωτής ή ωρομίσθιος ήταν δυσπρόσιτο (Καστελλόριζο, ʼγιος Ευστράτιος, Κουφονήσια, Γαύδος, Κυπρίνος, Οργάνη κλπ) κάθε μήνας διπλασιάζεται (το κίνητρο που μας λένε για τα δυσπρόσιτα).
3. Παλαιότερη επιτυχία σε ΑΣΕΠ, να σημαίνει 10 μόρια επιπλέον (ουσιαστικά bonus την προϋπηρεσία μίας εκπαιδευτικής χρονιάς).
4. Για master συναφές με την εκπαίδευση 2 μόρια και 1 μόριο για master μη σχετικό με την εκπαίδευση, ενώ διδακτορικό θα σημαίνει 4 μόρια αν είναι σχετικό με την εκπαίδευση και 3 αν είναι άσχετο.
5. Ας μετρήσει και η βαθμολογία του πτυχίου.
Π.χ. βαθμός 6,72 θα σημαίνει 6,72 μόρια.

Έτσι θα φτιαχτεί ΕΝΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣ πίνακας με προσόντα, για όλους όσους επιθυμούν να διοριστούν στην εκπαίδευση.

Με αυτόν τον τρόπο επιβραβεύονται ΟΛΟΙ όσοι υπηρέτησαν σε σχολεία τα  τελευταία 10-12 χρόνια και έχουν την απαραίτητη εμπειρία, που χρειάζεται ένας εκπαιδευτικός.

Επίσης, επιβραβεύονται όσοι υπηρέτησαν μακριά από τον τόπο τους (Καστελλόριζο, ʼγιος Ευστράτιος, Κουφονήσια, Γαύδος, Κυπρίνος, Οργάνη κλπ) κάτω από συνθήκες που μόνο όποιος τις έχει ζήσει μπορεί να καταλάβει την εμπειρία ζωής που απέκτησαν αυτοί οι εκπαιδευτικοί.

Τέλος, επιβραβεύονται και όσοι κόπιασαν για να αποκτήσουν master ή διδακτορικό.

Θα υπάρξουν διάφορες αντιρρήσεις για τα προτεινόμενα του άρθρου, αλλά αναρωτηθείτε :
Είναι οι εκπαιδευτικοί ικανοί να διδάσκουν τα παιδιά μας ως αναπληρωτές επί μία δεκαετία ανά την Ελλάδα, αλλά είναι ανίκανοι να διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί επειδή δεν «πέτυχαν» σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ;
Είναι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ αυτός που κρίνει τον καλό από τον κακό εκπαιδευτικό, ή είναι οι μαθητές μέσα στην τάξη;

Ας ελπίσουμε πως το Υπουργείο Παιδείας θα εκμεταλλευτεί τους εκπαιδευτικούς που έχουν αποκτήσει πολύτιμη διδακτική εμπειρία από το 2000 ως σήμερα και δεν θα θελήσει για ακόμη μία φορά να τους εκδικηθεί, διεξάγοντας έναν πανάκριβο, χρονοβόρο και αμφιβόλου ποιότητας διαγωνισμό ΑΣΕΠ, για να δείξει πως δήθεν προσλαμβάνονται οι καλύτεροι.

Γιώργος Κεραμάρης



Μοιραστείτε το:

Copyright © 2014 statusradio.gr