Σχέδιο για την εγκατάσταση δικτύου ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή του Έβρου, που θα συνδέει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τους σιδηρόδρομους της Βουλγαρίας και τη Μαύρη Θάλασσα και θα παρακάμπτει τα Δαρδανέλια, επεξεργάζεται η ΕΡΓΟΣΕ.
Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών αναθερμαίνει την ιδέα για δημιουργία νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας, καθώς προχωρεί σε επικαιροποίηση των μελετών ενός έργου η κατασκευή του οποίου είχε σταματήσει το 1940.
Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας, καθώς θα έρθει να συμπληρώσει την εν εξελίξει σύνδεση του λιμανιού της πόλης με το σιδηροδρομικό δίκτυο και θα δώσει ταχύτερη πρόσβαση στις αγορές και φθηνότερο κόστος καυσίμου.
Σύμφωνα με στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, η απευθείας ηλεκτροδοτούμενη σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Βάρνας εξασφαλίζει για το διεθνές εμπόριο από και προς τη Μαύρη Θάλασσα τέσσερις ημέρες σε σχέση με τη θαλάσσια διαδρομή μέσω του Βοσπόρου.
Ένα νέο έργο, που έχει μπει σε τροχιά οριστικής μελέτης, είναι η γραμμή Τοξότες Ξάνθης – Λιμένας Καβάλας. Πρόκειται για την οριστική μελέτη μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 31,8 χλμ., που θα συνδέει το νέο λιμάνι της Καβάλας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη.
Πηγή: Το Βήμα